ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل اولویت نخست مسئولان است


ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل اولویت نخست مسئولان است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:‌ اگر نقد و انتقادی بر وضعیت آب شرب اردبیل وجود دارد باید آن را بپذیریم چرا که مردم اردبیل شایسته برخورداری از بهترین و باکیفیت ترین آب شرب بوده و این مسئله را باید در اولویت نخست قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ مجید خدابخش در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت اردبیل اظهار کرد: هر چند در حال حاضر به مردم اردبیل این اطمینان را می دهیم که آب شرب اردبیل مشکل میکروبی و یا بهداشتی ندارد اما در ارتقای طعم، رنگ و مزه آن باید جدیت و تلاش گسترده ای انجام شود.

وی افزود: در گذشته در مورد ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل قصور و کوتاهی شده ولی ما در ماه های  اخیر عزممان را جزم کردیم تا با شیوه ها و راهکارهای علمی و منطقی و تکنولوژی های مدرن سعی کنیم تا آب باکیفیت و اطمینان بخشی به دست مردم برسد.

رئیس شورای بهداشت و سلامت استان اردبیل از مدیران متولی آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست تا با بررسی های میدانی و انجام کارهای کارشناسی دلیل و علت بی کیفیت بودن فیزیکی آب آشامیدنی شهر اردبیل را پیدا کنند تا با تصمیم گیری منطقی در این زمینه نارضایتی مردم به حداقل برسد.

خدابخش کمبود آب آشامیدنی و خشکسالی امروز را حرکتی تدریجی دانست و افزود: ما اگر از گذشته های دور فکری به حال کمبود منابع آب و وضعیت حال حاضر می کردیم امروز به اما و اگرها دچار نمی شدیم و بهتر است از همین امروز با بهره گیری از نظرات مشاوران، کارشناسان و متخصصان اقدامی را انجام دهیم تا در برابر نسل های آینده شرمسار نشویم.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه سد یامچی با اهداف تامین آب شرب احداث نشده و قصد و نیت از احداث این سد بهره برداری کشاورزی و در نهایت صنعتی بوده است، تصریح کرد:‌ در کنار قصور و کوتاهی های گذشته در این ارتباط وظیفه امروز ما حل موانع و مشکلات موجود در آب شرب است که به طور قطع این موضوع از علل اصلی پایین آمدن کیفیت فیزیکی آب شرب اردبیل است که در این سطح اقدامات کارشناسی و زیربنایی برای تامین آب شرب پیش بینی نشده است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: هرچند هدفمندی یارانه ها درست اجرایی نشده و همچنان نیز این فرایند به غلط ادامه پیدا کرده است اما دولت یازدهم تصمیم گرفته تا برای رفع مشکلات و کاستی های حوزه بهداشت و درمان قسمتی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در 2 ماه از اجرای این طرح مردم در ایام بستری تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت کرده و دیگر خبری از پرداختی های میلیونی وجود ندارد و با همکاری بیمه ها این طرح می تواند نتایج ثمربخشی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon