تحویل لایحه ساماندهی نظام بانکی تا یک ماه آینده به مجلس/تفحص از بانک سرمایه تصویب شد

تحویل لایحه ساماندهی نظام بانکی تا یک ماه آینده به مجلس/تفحص از بانک سرمایه تصویب شد

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت:ازآنجایی که دولت قول داده لایحه ساماندهی نظام بانکی را تا یک ماه آینده به مجلس تحویل دهد فعلاً تحقیق و تفحص از نظام بانکی مسکوت ماند.

عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با بررسی تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: روز گذشته این موضوع با حضور نماینده بانک مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد تا 3 هفته آینده تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی مسکوت بماند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی خواستار تدوین قانونی برای ساماندهی بانک‌های دولتی و خصوصی است، تصریح کرد: البته دولت قول داده است که لایحه ساماندهی نظام بانکی را تا یک ماه آینده به مجلس تحویل دهد وبه همین خاطر بررسی تحقیق و تفحص مسکوت ماند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بزرگترین ایراد بانک‌ها که باعث کلید خورد تحقیق و تفحص از نظام بانکی هم شده این است که بانک‌ها از وظایف قانونی خود خارج شده و به شرکت داری روی آورده اند.

رجبی ضمن اشاره به اینکه بانک‌ها رغیب جدی سرمایه گذاران و تولید کنندگان محسوب می شوند، افزود: همچنین بانک‌ها به وظایف قانونی خود در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و قرض الحسنه بخاطر سودآوری پایین، عمل نمی کنند.

وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات بودن قاعده و بدون دریافت وثایق در سیستم بانکی از دیگر دلایلی است که موجب شده مجلس به تحقیق و تفحص از نظام بانکی روی بیاورد چراکه حجم بالای مطالبات معوق بخاطر همین موضوع ایجاد شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت: تحقیق و تفحص از این بانک با 100 درصد آراء در جلسه دیروز کمیسیون به تصویب رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه