طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس ارائه می‌شود


طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس ارائه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا راهکارهای منطقی برای افزایش جمعیت در کشور پیش بینی شود.

کمال الدین پیرموذن در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد:‌ این طرح که مخالفان و موافقان متعدد با دیدگاه های مستدل و مستند دارد بعد از بحث و بررسی و رای نمایندگان در صورت تصویب بری اجرا به دولت با تامین منابع اعتباری تقدیم می شود.

وی با بیان اینکه این طرح به یک زیرساخت مهم به نام ظرفیت سازی اشتغال و کارآفرینی مولد نیاز دارد چرا که آحاد مردم با این شرایط بیکاری و رکود اقتصادی تمایلی به افزایش جمعیت خانواده خود ندارند، گفت:‌ زمانی می توانیم به انتظارها و بیم مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت و راهکارهای مناسب برای خروج از بحران کاهش جمعیت کشور جامه عمل بپوشانیم که با عمل به شعار سال و اقتصاد مقاومتی بتوانیم زمینه و بستر اشتغال مولد و کارآمد را فراهم کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تشریح اینکه در این حرکت عقلایی باید با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بستر تقویت تولید و اشتغال و اقتصاد خود اتکا را فراهم کرد، افزود:‌ اگر بخواهیم شعار افزایش جمعیت را بدون منطق خاص و پشتوانه سازی های لازم مطرح کنیم با پاسخی منفی از سوی مردم رو به رو می شویم چرا که امروز بیشترین بدهکاری نسل جوان و در آستانه ازدواج ما همان دغدغه همیشگی بیکاری و وارد نشدن به بازار کار و رکود و تورم اقتصادی است که جامعه را همچنان رنج می دهد.

پیرموذن بیان کرد:‌ در این ارتباط بحث های آموزشی و توجه به نیازمندی های بهداشتی در کنار تدارک همه زیرساخت ها یک واقعیت غیرقابل انکار است که نمی توانیم با نادیده گرفتن آنها به طرحی رای بدهیم که در آن بحث افزایش جمعیت و معضلات ناشی از آن می تواند در آینده گریبانگیر نسل های بعدی باشد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: خود خانواده ها نیز رغبتی به افزایش جمعیت ندارند چرا که توان مالی و اقتصادی خود را مطلوب این حرکت نمی دانند و بهتر است مجلس و دولت در وهله نخست سعی کنند تا تورم و رکود اقتصادی را برطرف و با بها دادن به تولید و صنعت  و سرمایه گذاری خود بستری روان برای افزایش جمعیت و تکثیر زاد و ولد فراهم آورند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: در حالی که امروز بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده و نرخ بیکاری نیز همچنان دورقمی و تورم نیز بالاست انتظار افزایش جمعیت با این فرایند غیرمنطقی به نظر می رسد و بعید می دانم این طرح در مجلس رای بیاورد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon