شایعه مفقودی تعدادی از شهروندان کرمانی بی‌اساس است


شایعه مفقودی تعدادی از شهروندان کرمانی بی‌اساس است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: شایعات اخیر مبنی بر مفقود شدن تعدادی از شهروندان کرمانی بی اساس و ساخته و پرداخته ذهن بیمار برخی جوانان شب بیدار است.

سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: شایعات اخیر مبنی بر مفقود شدن تعدادی از شهروندان کرمانی بی اساس و ساخته و پرداخته برخی جوانان شب بیدار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه وارونگی شخصیتی در قشر جوان اتفاق افتاده است، افزود: باید برای این مسئله چاره‌اندیشی شود تا به بحران‌های شخصیتی نزد افراد کمتر برخورد کنیم.

رئیس پلیس آگاهی کرمان با بیان اینکه حتی یک مورد مفقود شدن بدون علت در کرمان نداشتیم، چه رسد به 10فرد مفقود شده، گفت: از آنجایی که سال‌هاست اداره آگاهی استان مسئول مفقود شدگان است، این مسئله را به شدت تکذیب می‌کنیم.

سرهنگ پوررضاقلی تصریح کرد: متاسفانه با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی به ویژه در حوزه اینترنتی و شبکه‌های مجازی، اغلب جوانان استفاده کننده از این وسایل، شب‌ها بیدار و روز در خواب هستند.

وی با هشدار درباره گسترش استفاده از این شبکه‌های مجازی در استان، افزود: چندی قبل شایعاتی مبنی بر ورود یک گروه وهابی به استان و کشته شدن 80 زن جوان منتشر شده بود.

رئیس پلیس آگاهی کرمان تاکید کرد: حتی چهره بدون بینی و لب از یک زن نیز برای تایید مسئله منتشر شده بود که  ساخته و پرداخته ذهن تعدادی از همین جوانان شب بیدار بود.

سرهنگ پوررضاقلی گفت: باید درباره نسل جدید که برای استفاده از امکانات دنیای مجازی شب‌ها بیدار بوده و روزها در خواب هستند، هشدار داد تا خانواده‌ها بدانند چه اتفاقی در کمین کانون گرم خانواده آنها است.

وی اظهار کرد: چندی پیش در بندرعباس 5نفر و در تهران و بوشهر نیز چند نفر از این جوانان که با استفاده از ترفندهای فضاهای مجازی اقدام به انتشار اخبار دروغ و ضد ونقیض کرده بودند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی کرمان بیان کرد: حتی یک مورد از اخباری که در این فضاها توسط این جوانان منتشر می‌شود، واقعیت ندارد.

سرهنگ پوررضاقلی با بیان اینکه مفقود شدن افراد بار ضدامنیتی ندارد، گفت: اغلب پسرها برای اتفاقات جدید در زندگی‌شان اعم از تجربه سفرهای جدید، قهر کردن با والدین و برای به دست آوردن خواسته‌هایشان، دست به فرارهای موقت می‌زنند که ربطی به مفقودی ندارد.

وی تصریح کرد: وارونگی شخصیتی وحشتناکی در بین نسل جوان ایجاد شده است، به گونه‌ای که در برآوردی که در آگاهی کرمان انجام شده، اغلب متقاضیان کلاس‌های رزمی را دختران تشکیل داده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان افزود: از سوی دیگر پسران جوان به مسائلی چون پیرایش چهره و زیباتر دیده شدن روی آورده‌اند و کمتر به تحرک‌هایی که نیاز پسران است، می‌پردازند.

سرهنگ پوررضاقلی گفت: در اغلب پرونده‌های آگاهی کرمان مواردی وجود دارد که غیرت ایرانی را زیر سوال می‌برد، به طور مثال مسائلی چون داشتن ماهواره و دوست مذکر برای زنان شوهردار که در نزد مردم مذمت می‌شود، به راحتی توسط برخی افراد مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که استفاده از برنامه‌هایی چون واتس آپ، لاین و وایبر رایگان است، در نتیجه باید با استفاده بیش از حد از این وسایل توسط خانواده‌ها مقابله شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon