سناتور آمریکایی خواستار برقراری مجدد تحریم‌ها علیه ایران شد

سناتور آمریکایی خواستار برقراری مجدد تحریم‌ها علیه ایران شد

خبرگزاری تسنیم: یک سناتور تندروی آمریکایی خواستار برقراری فوری تحریم های تعلیق شده از سوی آمریکا علیه ایران و اعمال مجازات های اقتصادی بیشتر علیه این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک سناتور آمریکایی روز سه شنبه خواستار برقراری فوری تحریم های تعلیق شده از سوی آمریکا علیه ایران و اعمال مجازات های اقتصادی بیشتر علیه این کشور شد.
سناتور جمهوری خواه جیمز اینهوف در نشست اتحاد مسیحیان برای اسرائیل گفت: «ما باید به صورت فوری مجددا تحریم های کامل را علیه ایران به اجرا بگذاریم و وضع تحریم های جدید را بررسی کنیم. من از مصوبه ای با این هدف حمایت کرده ام.»
سخنان این عضو سنای آمریکا در حالی است که اوباما روز جمعه اعلام کرد که مذاکره کنندگان بین المللی مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور را تا 24 نوامبر تمدید کرده اند.
توافق موقت ژنو که بخشی از تحریم ها علیه ایران را به حالت تعلیق درآورده نیز تمدید شده است. این موضوع انتقاد برخی از اعضای کنگره را برانگیخته است.
اینهوف افزود: «من قانع شده ام که ایران تلاش های خود برای دستیابی به سلاح هسته ای و ابزارهای پرتاب آنها که بنا بر گزارش های اطلاعاتی ما در سال 2015 به آنها دست خواهد یافت را متوقف نخواهد کرد.»
وی اضافه کرد: «اوباما چه کار دارد می کند؟ وی در حال پیشنهاد کردن توافقی به ایران است که دستاوردهای سال ها تحریم موثر علیه این کشور را تضعیف کرده است.»
اینهوف که یکی از اعضای عالی رتبه کمیته خدمات نظامی سنای آمریکاست همچنین از کاخ سفید به خاطر اجازه دادن به ایران برای حفظ 19 هزار سانتریفیوژ خود در قالب توافق موقت انتقاد کرد.
این سناتور تندوری آمریکایی افزود: «همه این امتیازات در قبال قول ایران برای متوقف کردن کوتاه مدت فعالیت های غنی سازی اش داده شد. این در حالی است که توسعه دیگر بخش های سلاح هسته ای در ایران بی کم و کاست ادامه دارد. ایران در حال ساخت بمب است و اوباما در حال کاهش دادن تحریم ها.»
انتهای پیام/ 94


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه