اعتبارات عمرانی امسال شهرستان سقز ۱۹ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان است


اعتبارات عمرانی امسال شهرستان سقز 19 میلیارد و 573 میلیون تومان است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز با تشریح چگونگی تخصیص اعتبارات عمرانی در سقز گفت: اعتبارات عمرانی سال ۹۳ شهرستان سقز ۱۹ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان سقز اظهار کرد: اعتبارات عمرانی سال 93 شهرستان سقز 19 میلیارد و 573 میلیون تومان است.

وی گفت: امسال چون با محدودیت های اعتباری روبرو هستیم پروژه های نیمه تمام عمرانی، در اولویت تقسیم اعتبارات هستند.

فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: به واسطه اینکه این اعتبارات حق الناس و بیت المال بوده و برای رفع نیازهای ضروری صرف خواهد شد، باید با حساسیت بیش تری نسبت به هزینه کرد آن اقدام شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای واقعی نمودن اعتبارات و حضور دکتر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در استان اظهار امیدواری کرد با تخصیص مناسب اعتبارات توسعه استان شتاب بیشتری داشته باشد.

فخری با اشاره به کارهای کارشناسی این شورا در شهرستان سقز برای اولویت بندی نحوه تقسیم اعتبار پروژه های عمرانی افزود: لحاظ نمودن نظرات اعضای این کمیته ها با توجه به شناختی که از شهرستان دارند نقش مهمی در رعایت عدالت نسبی برای توزیع اعتبارات دارد.

وی گفت: اولویت هزینه کردن اعتبارات در شهرستان سقز با پروژه های نیمه تمام و طرح‌هایی است که بیشترین بهره را برای خدمات رسانی به مردم و توسعه شهرستان داشته باشد.

فرماندار سقز با اعلام اینکه، با تلاش استاندار کردستان از محل ماده 180 جهت محرومیت زدایی 30 میلیارد تومان به شهرستان های بانه و سقز اختصاص می‌یابد اظهار امیدواری کرد تخصیص این میزان اعتبار سبب محرومیت زدایی در روستاها و کاهش مشکلات آب و راه روستایی شهرستان شود.

معاون فنی و عمرانی فرماندار سقز نیز در این جلسه با تشریح بخش های مختلف اعتبارات شهرستان سقز خواستار رعایت الزامات آن توسط مسئولان شد و تاکید کرد: باید میزان اعتباری که به دستگاههای اجرایی داده می شود از طریق دستگاه مربوطه در شهرستان از استان مطالبه شود و نباید میزان تخصیص برای شهرستان کمتر از میانگین استانی باشد.

صابر زارعی با تشریح بخش های مختلف این میزان اعتبار گفت: 13 میلیارد و 981 میلیون تومان آن سهم 2 درصد نفت و گاز و 5 میلیارد و 592 میلیون تومان سایر اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استان است.

وی افزود: 2 میلیارد و 967 میلیون تومان آن شامل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه در راستای توازن و کاهش فاصله محرومیت های منطقه ای است که به اجرای طرح های آبرسانی،تجهیز کانون های فرهنگی و هنری، احداث دارالقرآن و پروژه های ورزشی اختصاص خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی فرماندار سقز گفت: 75 میلیون تومان از اعتبارات بر اساس ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه نیز به تعمیر و تجهیز مصلی‌ها و بقاع متبرکه و 100 میلیون تومان نیز به احداث و تکمیل زیر ساخت های شهرک های صنعتی  اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon