فایننشال تایمز: توجیه اسرائیل درباره دفاع از خود قانع کننده نیست

فایننشال تایمز: توجیه اسرائیل درباره دفاع از خود قانع کننده نیست

خبرگزاری تسنیم: روزنامه فایننشال تایمز سخنان توجیه آمیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درخصوص دفاع این رژیم از خودش در برابر موشک‌های مقاومت را قانع کننده ندانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی نوشت: توجیه‌های اسرائیل باری متقاعد کردن جامعه بین المللی مبنی بر اینکه اسرائیل از خودش در برابر موشک های حماس دفاع می کند، قانع کننده نیست.

این روزنامه افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل همواره این جمله را تکرار می کند که دولتی وجود ندارد که در برابر شلیک موشک ها علیه ساکنانش دست روی دست بگذارد و کاری نکند.

فایننشال تایمز تصریح کرد: نتانیاهو می داند که این توجیه ممکن است جامعه جهانی را فریب دهند اما این توجیه دو اشکال اساسی دارد. نخست اینکه کشته های فلسطینی ها اساسا برعکس کشته های اسرائیل، غیرنظامی هستند و نابرابری بین دو طرف خواه در زمینه شمار کشته ها یا سلاح مورد استفاده وجود دارد.

این روزنامه افزود: این بهانه نتانیاهو که خلع سلاح جنبش حماس به حل بحران بین فلسطینی ها و اسرائیل کمک خواهد کرد، دومین اشکال اساسی به شمار می رود زیرا مانع اصلی برقراری عملی هرگونه صلحی – حتی برای خود فلسطینی هایی که بیشترین تلاش برای برای صلح و قبول راهکار دو دولت می کنند- همان توسعه شهرک سازی اسرائیل در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان است. این اقدام اسرائیل مانع پیش روی دستیابی به هرگونه صلح مورد نظر به شمار می رود.

این روزنامه در اشاره به نابرابری سلاح‌های فلسطینی‌ها و ارتش رژیم اسرائیل و استفاده این رژیم از انواع سلاح ها در قبال موشک های مقاومت و به شهادت رساندن شمار زیادی از غیرنظامیان نوشت: باید پاسخی در سطح موشک‌های حماس داده شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان