رسانه های نارسانا


رسانه های نارسانا

خبرگزاری تسنیم: متاسفانه گروهانی از لشکر حامیان امریکا و استکبار در برخی رسانه های ما مشغول به کار هستند. همان ها که ماموریت یافته اند تا چهره دشمن را بَزک کنند و طوری در میان مردم جا بیندازند که دشمنی ما با امریکا از ابتدا غلط بود.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، «رسانه های نارسانا!»عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم مهدی رجبی است که در آن می خوانید؛

اول) کمرنگی خون کودکان غزه

بالاخره با یک روز تاخیر، برخی رسانه ها به جنایت های رژیم منحوس صهیونیستی پرداختند. بالاخره یادشان افتاد بعضی آدم ها، بیشتر وقت ها حرف های تکراری می زنند و اگر یک روز عکس و تیتر نشوند، به جایی بر نمی خورد و می شود به موضوعات مهم ترین پرداخت. آنقدر رفتار برخی رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب در سانسور خبری وقایع غزه و کشتار زنان و کودکان واضح و کارگردانی شده بود که خودشان هم متوجه شدند، این بار خیلی رو بازی کرده اند و خیلی بد باخته اند.

رسانه هایی که پیش از این برای جلوگیری از قصاص یک قاتل، تیترها و گزارش ها و سرمقاله ها نوشتند، یادشان نبود خون کودکان بی گناه فلسطینی کمرنگ تر از خون آن قاتل نبود. آنها آن روز برای پایان زندگی یک قاتل، اشک می ریختند و امروز خودشان را درمقابل کشتار وحشیانه صهیونیست ها به ندیدن زدند.

دوم) گروهان دشمن در سنگر رسانه

متاسفانه گروهانی از لشکر حامیان امریکا و استکبار در برخی رسانه های ما مشغول به کار هستند. همان ها که ماموریت یافته اند تا چهره دشمن را بَزک کنند و طوری در میان مردم جا بیندازند که دشمنی ما با امریکا از ابتدا غلط بود. همین ماموران مخفی در رسانه ها گویی وظیفه دارند تا خون های به ناحق ریخته فلسطینیان را از چهره کریه اسرائیل پاک کنند.

البته قطعا در همین رسانه ها مدیران و مسئولان و دبیرانی حضور دارند که پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده و می ایستند. کسانی که علی رغم همه اختلافات سیاسی، می دانند بر سر چه مسائلی نباید معامله کرد. با دسته نفوذی ها کاری نداریم، اما مسئولان دلسوز این رسانه ها قطعا باید هوش و حواس خود را بیش از گذشته جمع کنند و اجازه ندهند، دشمنان نظام اسلامی خاکریز آنها را فتح کنند.

رهبر معظم انقلاب در نهمین شب از ماه مبارک رمضان و در دیدار مسئولان نظام به جریان های سیاسی و مطبوعاتی نیز توصیه هایی داشتند. یکی از توصیه های ایشان به این جریان ها این بود که: «حرفهای دشمنان را هم مرتّب تکرار نکنند. بنده هرروز مبالغ زیادی روزنامه نگاه میکنم - مثل خیلی از چیزهای دیگری که زیاد میخوانم - گاهی یک حرفهایی، یک تیترهایی در روزنامه ها [می آید] که باب فلان روزنامه ی آمریکایی است؛ اتّفاقاً گاهی هم در همان روزنامه های آمریکایی و غیر آمریکایی هم هست که آنها هم گاهی برای ما می آید مراقب باشید؛ این جور درست نیست.»

این سخنان رهبری عطف به همان سخنان ایشان در روز ملی جوان و در مصلای تهران دارد. آنجا که ایشان فرمودند: «متأسّفانه امروز میبینم همان دشمنی که به وسیله تبلیغات خود، همّتش این بود که افکار عمومی یک کشور را به سمتی متوجّه کند، به جای رادیوها آمده در داخل کشور ما پایگاه زده است! بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاههای دشمنند؛ همان کاری را میکنند که رادیو و تلویزیونهای بی.بی.سی و امریکا و رژیم صهیونیستی میخواهند بکنند!

حال سوال اینجاست چرا رهبر انقلاب پس از حدود 14 سال باز هم همان هشدارها را با بیانی دیگر مطرح می کنند؟ در مطبوعات ما چه رخ داده و می دهد که ایشان این رفتار نادرست را به برخی گوشزد می کنند؟

در همان سخنرانی سال 79، رهبر انقلاب به نکته ظریفی اشاره دارند که متاسفانه این روزها نیز در حال تکرار است:
«ده عنوان، پانزده عنوان روزنامه، گویا از یک مرکز هدایت میشوند؛ با تیترهای شبیه به هم در قضایای مختلف. قضایای کوچک را بزرگ میکنند و تیترهایی میزنند که هرکس این تیترها را میبیند، خیال میکند که همه چیز در کشور از دست رفته است!»

چرا این اتفاق را این روزها هم باید در تعداد زیادی از روزنامه ها مشاهده کنیم؟ چرا تیتر و عکس های هماهنگ و بعضا باب میل غربی ها را باید روی کیوسک ها به تماشا بنشینیم؟

سوم) وظیفه ما
وظیفه همه ماست که بیش از پیش به آنچه می گوییم و می نویسیم دقت کنیم. مراقب باشیم دشمنان ایران حرف خود را در دهان ما نگذارند. مواظب باشیم قلم ما برای آنها یا عوامل داخلی شان نلغزد و رسالت خود را فراموش نکنیم.
باید مراقب باشیم که شارلاتانیزم مطبوعاتی دوباره قد علم نکند. برای تمیز دادن آنچه می نگاریم، کافی است به روزنامه های همان دوران زنجیره ای برگردیم. آنچه آن روزها ثبت شده و نقشی که مطبوعات آن زمان در به مخاطره انداختن امنیت ملی، کاهش اعتماد عمومی، تخطئه احکام اسلام و زیر سوال بردن آرمان های انقلاب اسلامی داشتند، به وضوح قابل رویت است و افسوس آنکه وقتی در مقام مقایسه برمی آییم، همان اتفاقات به نوعی دیگر در حال تکرار است.

آقایان مدیر و مسئول و دبیر، باید حواسشان را جمع کنند. رسانه با رسانا باشد نه آنکه هرآنچه از پشت پرده بر او امر می کنند را مجری باشد و رسانایی بودنش را از آن بگیرند.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon