غزه در آتش بی توجهی مجامع بین المللی می سوزد


غزه در آتش بی توجهی مجامع بین المللی می سوزد

خبرگزاری تسنیم: حالا بسیاری از ناظران بین‌المللی هم که مخالف حماس هستند، مقاومت حماس در دفاع از غزه را ستودنی و موجب افزایش اعتبار این جنبش می‌دانند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، جهان در شوک جنایت‌های جنگی اسراییل در غزه قرار دارد و هنوز هیچ قدرت بین‌المللی و حتی شورای امنیت سازمان ملل یک واکنش جدی به این کشتار دسته جمعی مردم بی‌گناه فلسطین نداده است. بیانیه غیر قابل الزام شورای امنیت درباره پایان جنگ در غزه، با بی‌اعتنایی اسراییل مواجه شده و تهاجم زمینی، هوایی و دریایی این رژیم به غزه ادامه دارد.

 
حالا بسیاری از ناظران بین‌المللی هم که مخالف حماس هستند، مقاومت حماس در دفاع از غزه را ستودنی و موجب افزایش اعتبار این جنبش می‌دانند. حماس تجهیزات نظامی به پیشرفته بودن سلاح‌ها و تجهیزات اسراییل ندارند اما با سلاح شهادت مقاومت می‌کنند. این در حالی است که از سوی دیگر برخورد گزینشی سازمان ملل با جنایات، نیز همدردی جهان را با فلسطینی‌ها افزایش داده است. یکشنبه شب، چند ساعت پس از شهادت 100 فلسطینی که 72 تن آنها تنها تلفات جنایت اسراییل در منطقه شجاعیه بودند، شورای امنیت نشستی فوق‌العاده و پشت درهای بسته را در خصوص اوضاع نوار غزه برگزار کرد اما در نهایت تنها به یک بیانیه غیرقابل الزام‌آور منتهی شد.
 
وزارت بهداشت فلسطین خبر داده که شمار شهدای غزه به بیش از 500 نفر رسیده است.
 حتی سی‌ان‌ان و ‌ای بی‌سی‌نیوز از غزه از تبدیل درمانگاه‌ها به سردخانه‌های انباشته از پیکر زنان، کودکان و مردان فلسطینی ساکن در غزه حکایت دارد. حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شده است که هزاران تن از ساکنان منطقه شجاعیه خانه‌های خود را ترک کنند و هزاران تن از این منطقه خارج شده‌اند. تصاویر نشان می‌دهد که برخی از آنها با پای پیاده و برخی دیگر در کامیون‌ها و خودروهای مملو از ساکنان شجاعیه، این منطقه را ترک کرده‌اند.
 
با این حال روایت‌ها از غزه نشان می‌دهد روحیه مقاومت در مردم غزه تقویت شده است. واشنگتن پست گزارش می‌دهد که مردم غزه اکنون می‌گویند خدا محافظ ما در برابر اسراییل است و ارتش رژیم صهیونیستی که از مقابله مقاومت دستپاچه شده سیاست حملات بی‌هدف و زمین سوخته را در پیش گرفته است.
 
منابع خبری ارزیابی می‌کنند که جنایت کینه‌توزانه اسراییل در کشتار دسته‌جمعی در منطقه شجاعیه در واکنش به هلاکت سربازان رژیم صهیونیستی و تلفات ارتش این رژیم انجام شده است. کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که افزایش خشم جهانی از اسراییل در نهایت حداقل به سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو منجر خواهد شد.
 
به نظر می‌رسد این احتمال موجب خشم بیشتر نتانیاهو شده و اکنون او از افزایش شدت حملات به غزه خبر می‌دهد. در همین حال فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم معتقد است که پس از اینکه رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت شکست خورد این رژیم درصدد تلافی‌جویی بی‌سابقه‌یی است. در همین حال صلیب سرخ اعلام کرده که اوضاع انسانی در غزه بسیار نابسامان است.
 
خسارت سنگین اسراییل

طی دو هفته گذشته جنگ در «غزه» که از حملات هوایی شروع و به حملات زمینی ختم شد، اسراییل تاوان سنگینی پرداخته است. مطابق گزارش‌های موجود روز یکشنبه اسراییل مجبور شد اعتراف کند که 13 سربازش در جریان حمله به «غزه» کشته شده‌اند. درهمین حال گفته شد یک فرمانده اسراییلی نیز زخمی شد و برخی خبرها حکایت از کشته‌شدن او داشت. گروه‌های مقاومت نیز اعلام کردند 10 سرباز دیگر اسراییلی را کشته‌اند. در این میان گردان‌های عزالدین‌القسام، شاخه نظامی جنبش «حماس» گفت یک افسر یگان مرزی ارتش عبری به‌نام «شائول آرون» را به اسارت خود درآورده است. انتشار این خبر موجی از شادی را در بین مردم «غزه» به وجود آورد اما نماینده اسراییل در سازمان ملل این خبر را تکذیب کرده است. همچنین بنا به گزارش‌ها بیش از 50 سرباز اسراییلی در جریان درگیری‌ها زخمی شده‌اند. این در حالی است که در خبرها آمده بود دو سرباز اسراییلی کشته‌شده تابعیت آمریکایی داشته‌اند. به گزارش الجزیره البته گروه‌های مقاومت فلسطینی مدعی هستند تاکنون بیش از 200سرباز اسراییلی را مجروح کرده‌اند اما اسراییل این خبرها را تایید نکرده و می‌گویند تاکنون 150 سرباز زخمی به بیمارستان بئر السبع منتقل شده‌اند. در تحولی دیگر، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل «حزب الله» لبنان طی دو تماس تلفنی با رهبران «حماس» و «جهاد اسلامی» مقاومت آنها در برابر اسراییل را ستایش و از آنان حمایت کرده است.











منبع:شفاف

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon