طریق عملی تزکیه در «مقالات» استاد شجاعی منتشر شد

طریق عملی تزکیه در «مقالات» استاد شجاعی منتشر شد

خبرگزاری تسنیم: چاپ دوازدهم جلد دوم مجموعه مقالات آیت الله استاد محمد شجاعی با موضوع طریق عملی تزکیه از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه مقالات استاد محمد شجاعی با موضوع مبانی تزکیه نظری و طریق عملی تزکیه برای سالک الی الله و کسانی که می‌خواهند به تزکیه نفس بپردازند و با تزکیه خود از اسارت‌ها و تعلق‌ها و حجاب‌ها رهایی یابند اثری مفید و ارزشمند می‌باشد.

قبل از بیان طریق عملی سلوک باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که شناخت طریق عملی صحیح و به عبارتی شناخت صراط مستقیم و التزام به آن، یعنی حرکت در آن و ادامه آن، مسئله اساسی در سلوک عبودی و در سیر الی الله است. آشنایی به صراط مستقیم و حرکت در آن یک ضرورت بوده و برای سالک الی الله بزرگ‌ترین نعمت و بالا‌ترین موفقیت می‌باشد.

جلد اول مقالات مبانی نظری تزکیه با عنوان چه بوده‌ایم، چه گشته‌ایم، چه می‌توانیم باشیم به بررسی مسائل سه گانه اساسی که سالک برای پیمودن و طی طریق و روش عملی تزکیه به آن نیاز دارد، می‌پردازد. جلد اول مقالات مرور نظری به مساله تزکیه و سلوک است که برای مقام عمل مفید می‌باشد و مقدمه‌ای برای بیان راه و روش عملی تزکیه و نفس است.

استاد شجاعی در جلد دوم و سوم مقالات، طریقه عملی تزکیه نفس و چگونگی توبه و شرایط آن را بیان می‌دارد. نویسنده التزام به صراط مستقیم در سیر الی الله را شرط لازم در تمامی این راه می‌داند و یقظه و بیدار شدن و متنبه گشتن را اولین قدم و یا اولین مساله در سلوک بیان می‌دارد و به بیان آثار یقظه و انتباه می‌پردازد. در ادامه نیز به بررسی مفهوم توبه و چگونگی انجام آن در اجزا مختلف اخلاقی و رفتاری انسان می‌پردازد و در پایان مراحل مراقبه در سلوک الی الله را ذکر می‌کند.

چاپ دوازدهم این مجموعه کتاب ارزشمند با قیمت 12500 تومان در شمارگان دو هزار نسخه وارد بازار نشر شده و در اختیار علاقمندان به مباحث تزکیه نفس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل