جریانات سیاسی مروج بی‌حجابی در کشور وابسته به استکبار هستند

جریانات سیاسی مروج بی‌حجابی در کشور وابسته به استکبار هستند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهدمقدس جریانات مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی را عوامل استکبار دانست و گفت: جناح‌های سیاسی که تحت عنوان آزادی و حقوق بشر به ترویج بی‌حجابی می‌پردازند وابسته به غرب و استکبار هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در درس تفسیر قرآن خود در مهدیه مشهد، با اشاره به اینکه در روز گذشته به این موضوعات اشاره کردیم که اگر برخی جریان‌ها در انسان به سیری برسد انسان‌ها به انحطاط می‌رسند اظهار کرد: وارد بحث سوره مبارکه ماعون می‌شویم، اسم دیگر این سوره، سوره 107 قرآن است و اینکه در مکه و یا مدینه نازل شده است بین مفسرین اختلاف است.

وی افزود: سور قصار قرآن یعنی سوره آخر از نظر آیات راهبردی هستند که تا اندازه‌ای مسیر کلی حرکت مسلمانان را مشخص می‌کند و آنچه که در استراتژی مسلمانان موثر است معمولا در سور قصار بیان می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه بنا به قول صحیح‌تر نصف سوره ماعون در مکه و نصف دیگر آن در مدینه نازل شده است، گفت: نکته قابل توجه این است که در آن زمان دو خطر جدی برای اسلام وجود داشته یکی تهاجمات خارجی و دیگری توطئه داخلی که دومی شدیدتر است چرا که اساس اسلام در اساس تهاجمات برونی آسیب ندید بلکه این تهاجمات سبب رشد و توسعه اسلام شد.

وی افزود: وقتی قدرت‌ها در برابر پیامبر شکست می‌خوردند این سبب ترویج اسلام می‌شد مثل جنگ بدر که کفار آمده بودند تا اسلام را براندازی کنند اما کشته شدن 70 نفر از بنادید قریش توسط امیرالمومنین سبب افزایش عظمت اسلام شد اما از 1400 سال گذشته تاکنون اسلام ضربه خورده از توطئه داخلی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در ساختار سوره ماعون این است که این سوره دررابطه با جریان کسانی که مدعیان دروغین دینند که یا واقعا دین را باور نکردند و ادعای دروغین دینداری می‌کنند و یا درک کرده‌اند و قصد ضربه زدن به دین را دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به منشاء تکذیب دین اظهار کرد: زمانی که پیامبر مبعوث شدند برداشت عده‌ای از بعثت پیامبر قدرت‌طلب بودن ایشان بود و گمان می‌کردند که ایشان می‌خواهد در سایه دین مردم را تحت قدرت خویش قرار دهند چرا که یکی از راه‌های قدرت‌یابی تاسیس دین جدید است که این شیوه هنوز هم استفاده می‌شود لذا آنها به تکذیب دین پرداختند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که استکبار در مقابله با جمهوری اسلامی دارد این است که از آنجا که تاسیس احزاب سیاسی در ایران کارگر نمی‌افتد با تاسیس دین به جذب جوانان پرداخته و آنها را در مسیر مطامع استکباری قرار دهد لذا خطر جریان‌های انحرافی از هر جریانی بیشتر است.

امام جمعه مشهد مقدس جریانات مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی را عوامل استکبار دانست و افزود: جناح‌های سیاسی که تحت عنوان آزادی و حقوق بشر به ترویج بی‌حجابی می‌پردازند مشخص است که هدف‌شان فاصله گرفتن جوانان از دین است تا با کاهش رابطه نظام و انقلاب با دین پشتوانه مردمی‌اش کم شود بنابراین این جریانات وابسته به غرب و استکبار است.

آیت‌الله علم‌‌الهدی با برشمردن طرق مختلف دشمنی مستکبران نیز گفت: در انتخابات‌ها هر کاندیدایی که به دنبال ترویج بی‌بندوباری باشد مطمئن باشید که وابسته به استکبار است و این یک ملاک قطعی است. پس باید با بصیرت و هوشیاری در این جریانات وارد شد، اما دشمن به این نتیجه رسیده ‌که ایجاد جریان سیاسی در جامعه مذهبی بُرد ندارد بنابراین گاهی کسانی که مرد و مردانه از دین حمایت می‌کند متهم به استفاده از دین برای اهداف سیاسی می‌کنند.

وی افزود: برخی گمان می‌کنند نهی از منکر یک کار سیاسی است بنابراین وقتی می‌گوییم چرا باید با بی‌حجابی در دانشگاه آزاد برخورد نشود می‌گویند این برخورد سیاسی است. بندگی معنایش این است که چیزی را که خداوند دوست دارد دوست بداریم و آنچه را که خداوند نهی کرده است دوست نداشته باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به ارتباط سوره قریش و ماعون خاطرنشان کرد: در سوره قریش آمده است قل‌یعبدو رب هذا البیت. یعنی این جریان رفتاری شماست که دینداری رامشخص می‌کند و در سوره ماهون نیز از رسیدگی نکردن به فقرا، رعایت نکردن وظیفه در برابر خدا و عدم سهل‌انگاری در عبادت و بی‌توجهی به نیاز نیازمندان به عنوان نشانه‌های ادعای دروغین دینداری یاد شده است و کل سوره ماعون می‌خواهد این سه نشانه را بیان کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon