نشست سریالی بی‌نتیجه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور/ ۲۱ مرداد تاریخ جلسه بعدی

نشست سریالی بی‌نتیجه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور/ 21 مرداد تاریخ جلسه بعدی

خبرگزاری تسنیم: نهمین جلسه پارلمان لبنان امروز چهارشنبه برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور مانند ۸ جلسه قبل بار دیگر نیز بی‌نتیجه ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار، نهمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان پارلمان به تعویق افتاد.

شبکه ال‌بی‌سی لبنان گزارش داد که جلسه بعدی پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان پارلمان لبنان به سه‌شنبه 21 مرداد موکول شد.

از سوی دیگر نبیه بری از نمایندگان پارلمان خواست که شنبه آینده برای همبستگی و همدردی با مردم غزه و مسیحیان موصل نشست برگزار کنند.

تاکنون 9 جلسه پارلمان لبنان برگزار شده ولی به‌دلیل عدم توافق گروه‌های سیاسی و سنگ اندازی جریان 14 مارس نتوانستند بر سر نامزد مورد نظر برای ریاست جمهوری به توافق برسند.
جریان 14 مارس همچنان بر نامزدی سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی در انتخابات اصرار دارد و به همین علت با عدم حضور نمایندگان خود در پارلمان مانع از به حد نصاب رسیدن نمایندگان پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور می‌شود.
بر همین مبنا یک منبع از فراکسیون آزادی و توسعه در پارلمان گفت که در شرایط کنونی اوضاع آماری پارلمان تغییر نخواهد کرد و جلسات آن به‌علت عدم توافق گروه‌های سیاسی برای انتخاب رئیس جمهور همچنان برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به تحولاتی که لبنانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور منتظر آن هستند، از گروه‌های سیاسی خواست تا با ابتکار و فعال کردن همگرایی بین خود و انتخاب رئیس جمهور، مسئولیت همگانی خود را انجام دهند.
این در حالی است که به نظر می رسد فشارهای ناشی از خلأ قدرت و فضای ملتهب داخلی و منطقه‌ای نیز گروه‌های لبنانی را به انتخاب رئیس جمهور مجاب نکرده است.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان