معرفی رسایی و نبویان برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات برابر آئین‌نامه است/ از عملکرد لاریجانی متعجبیم

معرفی رسایی و نبویان برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات برابر آئین‌نامه است/ از عملکرد لاریجانی متعجبیم

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اقدام کمیسیون فرهنگی در معرفی ۲ نماینده برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات مطابق اصل۲۱۸ آئین‌نامه بود، از عملکرد لاریجانی در خارج کردن انتخاب نماینده مجلس در هیئت نظارت از دستور انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه طبق ماده 218 آئین‌‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌های فرهنگی مجلس موظف هستند حداقل 2 برابر ظرفیت هیئت نظارت بر مطبوعات به صحن علنی معرفی کنند، گفت: بر همین اساس کمیسیون فرهنگی با بررسی تخصصص‌های افراد آقایان رسایی و نبویان را به صحن علنی معرفی کرد.

وی با اشاره به انتقاد علی مطهری از اینکه چرا وی به عنوان نفر سوم به صحن علنی معرفی نشده است، تصریح کرد: قانون این تشخیص را که بیش از 2 برابر ظرفیت به صحن علنی معرفی شود یا نه به کمیسیون تخصصی داده است و تشخیص کمیسیون فرهنگی همین بوده که برابر آئین‌نامه 2 نفر برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات به صحن علنی معرفی شوند.

پژمان‌فر با بیان اینکه قانون، منعی برای اینکه افراد معرفی شده از کمیسیون‌های تخصصی عضو آن کمیسیون باشند یا نه تعیین نکرده است، تأکید کرد: اینکه آقای لاریجانی گفتند، این موضوع قدری ابهام دارد تعجب برانگیز است چرا که خود آقای لاریجانی هم می‌دانند برابر آئین‌نامه ما باید 2 نفر معرفی می‌کردیم.

وی با انتقاد از عملکرد رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در بحث برخورد با نمایندگان معرفی شده برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: ایشان گفتند، موضوع باید بررسی شود در حالی که امروز می‌بایست انتخابات برگزار می‌شد و از بین آقایان رسایی و نبویان یک نفر برای عضویت هیئت نظارت بر مطبوعات معرفی می‌شد چرا که اقدام کمیسیون فرهنگی، منطقی، قانونی و عین آئین‌نامه بود و به‌نظر من دلیلی بر تغییر در تصمیم کمیسیون فرهنگی وجود ندارد.

پژمان‌فر گفت: امروز حتی برگه‌های رأی بین نمایندگان توزیع شده بود و مجلس آماده رأی‌گیری بود اما رأی‌گیری از دستور کار مجلس خارج شد در حالی که این اقدام رئیس‌ مجلس خلاف آئین‌نامه بود و ما به آن اعتراض داریم.

نماینده مردم مشهد با اشاره به انتقاد علی مطهری، گفت: نمی‌دانیم آقای مطهری چه اعتراضی دارد، ما عملکرد ایشان در هیئت نظارت بر مطبوعات را که راضی کننده نبود بررسی کردیم؛ ضمن آنکه آقایان رسایی و نبویان هر 2 در حوزه مطبوعات تخصص لازم و کافی را دارند، مثلاً آقای رسایی مطبوعاتی است و آقای نبویان هم به‌عنوان استاد فلسفه که علوم انسانی خوانده می‌تواند در حوزه مطبوعات کمک شایانی کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon