اقامه نماز در ادارات تواضع مدیریتی را در کشور حاکم می‌کند


اقامه نماز در ادارات تواضع مدیریتی را در کشور حاکم می‌کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه اولین ویژگی حکومت اسلامی اقامه نماز است و مدیران و مسئولان کشوری باید بیش از پیش به برپایی نماز در ادارات اهمیت بدهند گفت: اقامه نماز در ادارات تواضع مدیریتی را در ادارات کشور حاکم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در جلسه آسیب شناسی توسعه و ترویج نماز و ارائه راهکارهای تقویت فرهنگ اقامه نماز در ادارات که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان بیجار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: چاره اندیشی درباره چالش‌های اقامه نماز در ادارات ضروری است.

وی تمامی مسئولان کشور را ملزم به اقامه نماز در ادارات دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه خون شهدای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بنا شده است و تمامی مسئولان باید برای اقامه این فریضه الهی تلاش کنند.

امام جمعه بیجار اقامه نماز را اولین ویژگی حکومت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: یاد خدا و اقامه نماز سبب آرامش دل‌ها می شود و ترک آن سبب تلخ شدن زندگی و تحمل مرارت ها است زیرا خداوند در قرآن کریم به اقامه نماز بسیار تاکید کرده است.

وی از اضطراب و استرس به عنوان بزرگترین مشکل و دغدغه جامعه بشری نام برد و گفت: کشورهای اروپایی و غرب سالیانه میلیون‌ها دلار برای درمان دغدغه های فکری و به دست آوردن آرامش هزینه می‌کنند در حالی که آرامش واقعی فقط با تکیه زدن بر تکیه گاه لایزال الهی که همانا برپایی نماز است، به دست می آید.

حجت‌الاسلام مرادی مدیر موفق را مدیر اهل نماز نامید و افزود:  اگر مدیران و مسئولان به مقوله نماز و نمازخوانی اهمیت بدهند، وقت شناس، نظام‌مند و جهت شناس خواهند بود که ین امر به نوبه خود عامل خدمتگزاری هرچه بهتر به مردم می شود.

وی رعایت حقوق ارباب رجوع، افزایش اعتماد مردم به مدیران، افزایش وحدت و صمیمیت بین کارمندان و تربیت اخلاقی را از نتایج اقامه نماز توسط مدیران در ادارات برشمرد و گفت: هر چقدر مدیران به اقامه نماز اهمیت دهند، تواضع مدیریتی بیشتری در ادارات کشور حاکم خواهد شد.

امام جمعه بیجار بی نظمی در رفت و آمد امام جماعت و مکان کوچک و نا زیبا را از دلایل کم رونق بودن اقامه نماز جماعت در ادارات برشمرد و تصریح کرد: با حل شدن مشکلات در این زمینه ها  و حضور مستمر مدیران در نمازهای جماعت، اقامه نماز در ادارات نهادینه می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon