کردستان استان‌ برتر کشور در زمنیه تولید پول و نقدینگی است


کردستان استان‌ برتر کشور در زمنیه تولید پول و نقدینگی است

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالا، از استان‌های برتر کشور در زمینه تولید پول و نقدینگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در دهمین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور استاندار کردستان، مدیران دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: فقر فرهنگی که امروز یکی از موانع اصلی بر سر راه توسعه و سرمایه‌گذاری استان است، به عوامل متعددی وابسته است.

وی گفت: در استان کردستان به دلیل پیشینه تاریخی قبل و بعد از انقلاب اسلامی و نیز مشکلات اقتصادی فرهنگ سرمایه‌گذاری در آن اتفاق نیافتاده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ توسعه و سرمایه‌گذاری کاری ریشه‌ای و بنیادی است، تصریح کرد: استان کردستان در زمینه تولید پول و نقدینگی در سطح کشور نقش مهمی دارد و جزو استان‌های برتر است.

وی گفت: ما باید فرهنگ توسعه و سرمایه‌گذاری را از سنین پائین و از دوران نوجوانی با نهادینه کردن فرهنگ تعاون و همکاری در بین دانش‌آموزان آموزش دهیم.

ازهاری، عملکرد نهاد آموزش و پرورش را در زمینه فرهنگ توسعه و نهادینه کردن آن در بین دانش‌آموزان موثر دانست و افزود: باید در سنین پائین فرهنگ توسعه و تعاون را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر ارتباط تنگاتنگ با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید و اظهار کرد: متاسفانه آموزش‌های مهارتی در کشورمان فقیر بوده و متناسب با نیاز بازار نیست.

وی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت گفت: باید دانشجویان و دانش آموختگان برای ورود به بازار کار مهارت داشته باشد اما امروزه در دانشگاه‌ها اکثر دانشجویان و فارغ التحصیلان بدون مهارت هستند.

ازهاری فروش پایان نامه دانشگاهی را یک فاجعه بزرگ برای دانشجویان و جامعه دانشگاهی عنوان کرد و افزود: باید در دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای بیشتر روی مهارت آموزی کار شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از اجرای سند توسعه اشتغال در استان خبر داد و تصریح کرد: این سند بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری دولتی، خصوصی و مردمی طراحی شده و یک سند کاملی است.

وی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه با محوریت توازن منطقه‌ای و اقتصاد مقاومتی هستیم، خاطر نشان کرد: سند آمایش استان کردستان نیز در حال نهایی شدن و در این زمینه به دلیل مشکلات زیرساختی بیشتر سرمایه‌گذاران خود برای تعیین نقاط سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند.

ازهاری به 970 واحد صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد واحد صنعتی 270 واحد در شهرک‌های صنعتی غیرفعال هستند که در دولت‌های گذشته تسهیلات و حمایت‌های خوبی از آنها شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon