وزیر نیرو در مدیریت آب منطقه آذربایجان ضعیف عمل کرده است

وزیر نیرو در مدیریت آب منطقه آذربایجان ضعیف عمل کرده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو در مدیریت آب منطقه آذربایجان بسیار ضعیف عمل کرده و عملا کار مثمر ثمری در این منطقه از سوی وزارت نیرو انجام نگرفته است.

مهدی عیسی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: وضعیت آب در بسیاری از نقاط کشور با مشکل جدی روبه روست به طوری که در حال حاضر به 6 هزار و 500 روستای کشور با تانکر آبرسانی می شود.

وی گفت: در بسیاری از روستاهای آذربایجان غربی نیز از جمله در روستاهای میاندوآب این مشکل وجود دارد در حالی که این شهرستان در میان دو رودخانه خروشان زرینه و سیمنیه رود واقع شده است و پذیرفتن چنین وضعیتی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نیرو تا کی می خواهد به این روش مدیریتی ادامه دهد؟

چرا تاکید رئیس جمهور برای احیای دریاچه ارومیه عملی نمی شود؟

عیسی زاده افزود: چرا اعتبار مورد نیاز برای تامین آب روستاهای چپ زرینه رود تامین نمی شود؟

وی بیان کرد: تعرفه های برگه های آب افزایش یافته است و با گذشت یک سال تمام از روی کار آمدن دولت یازدهم هنوز هیچ کاری برای احیای دریاچه ارومیه انجام نشده است و این در صورتی است که رئیس جمهور به انجام اقدامات لازم تاکید کرده اند.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس به وزیر نیرو تذکر داده ام که چرا برای تامین آب روستاهای حاشیه زرینه رود و سیمینه رود اقدامی نمی شود و باز هم این سوال را از آقای چیت چیان می پرسم.

عیسی‌زاده اظهار کرد: از وزیر نیرو می پرسم چرا هنوز فاز دوم انتقال آب از آذربایجان غربی به شرقی ادامه دارد، مگر همه مسئولین آذربایجان غربی مخالفت خود را اعلام نکرده اند؟

وی در ارزیابی انتقال آب از کشورهای همسایه به ایران و اینکه طرحی برای آن در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است گفت: بنده از این موضوع اطلاع خاصی ندارم.

وزیر نیرو برای مدیریت آب کشور برنامه ای ندارد

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نیرو برای مدیریت آب در کشور برنامه ای ندارد و این بی برنامگی و بی مدیریتی در منطقه آذربایجان مشهودتر از هر جای دیگر است.

عیسی زاده تصریح کرد: چنانچه آبیاری تحت فشار و آبیاری با لوله انجام شود و سدهای مخزن دار در طول سال برای کشاورزان پیش بینی شود در فصل بهار با مهار آبی که صورت می گیرد مشکل آب نخواهیم داشت در صورتی که در حال حاضر 50 درصد از آبهای انتقال یافته به مزارع به هدر رفته و به مصارف کشاورزی نمی رسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon