مشکلات ‌صادرات کردستان در جلسات دولت و بخش خصوصی بررسی می‌شود


مشکلات ‌صادرات کردستان در جلسات دولت و بخش خصوصی بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: مسائل و مشکلات واردات و صادرات مشتمل بر امور گمرکی و بازارچه‌های مرزی و ساماندهی صنوف مزاحم در شهرهای تابعه استان در جلسات دولت و بخش خصوصی در کردستان بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدسعید نقشی‌زادیان ظهر امروز در دهمین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور استاندار کردستان، مدیران دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد‌ و ‌فرهنگ با عزم ملی و مدیریت‌جهادی توسط رهبر فرزانه انقلاب، اظهار کرد: استان کردستان بعد از استان‌های اصفهان، مشهد و تهران، پیشتاز تشکیل جلسات دولت و بخش‌خصوصی بوده است.

وی گفت: پیگیری مصوبات شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی با دولت در اتاق بازرگانی به عنوان دبیرخانه شورا، تاکنون پیشرفت‌ قابل ملاحظه‌ای داشته است و هر ماه این شورا تشکیل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با اشاره به اینکه مفاد صورت‌الجلسه بعد از پایش،  اتاق باززرگانی را در رده‌بندی قرار می‌دهد تصریح کرد: امروز از نظر مفاد دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی دولت با بخش خصوصی در چهارمین رده سطح کشوری قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: از جمله اقدامات مقرر شده آن است که 6 واحد خصوصی و 6 دستگاه اجرایی کمیته‌ای تشکیل دهند و مصوباتی را به انجام برسانند.

نقشی زادیان افزود: کارگروه سرمایه‌گذاری با حضور کارشناسان کارگروه صنعت‌و‌معدن، کارگروه تجارت، کارگروه کشاورزی، کارگروه امور مالیاتی و کارگروه امور مالی معرفی می‌شود و همچنین کارگروه گردشگری به دستور استاندار به این جمع اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بسترسازی و دست یابی به موفقیت، بیش از هر چیز به تعامل بین دولت و بخش خصوصی نیاز است و دولت‌مردان و اعضای ثابت شورای دولت و بخش خصوصی که هر بار در رأس دعوت‌نامه‌ها در این جلسات حضور پیدا می‌کنند برای اجرای این رسالت در طیف وسیعی امیدوار کننده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: با توجه به مکاتبات وزارت کشور با استانداری‌ها،  گزارش عملکرد شورای گفت‌و‌گو از طریق اتاق بازرگانی ایران به وزارتخانه فرستاده می‌شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان مشتاق است که مدرسان و اساتید دانشگاه‌ها را به جلسات شورا دعوت کرده تا از نظرات آنها استفاده کند گرچه اتاق بازرگانی استان درآمدی ندارد اما در راستای شفاف کردن شورای گفت‌و‌گوی دولت با بخش خصوصی هرگونه هزینه‌ای را تقبل می‌کند.

نقشی‌زادیان به دستور کار این جلسه اشاره کرد و گفت: بررسی مصوبات جلسه قبل، موانع و راهکارهای توسعه استان و بررسی سیاست‌های پولی و اعتباری صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اظهار کرد: مسائل و مشکلات واردات و صادرات مشتمل بر امور گمرکی و بازارچه‌های مرزی و ساماندهی صنوف مزاحم در شهرهای تابعه استان مانند تعمیر‌کاران و جوشکاران غیر مجاز به فعالیت در این جلسه بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon