رفع مشکلات روانشناختی, نخستین گام در ترک پایدار اعتیاد است


رفع مشکلات روانشناختی, نخستین گام در ترک پایدار اعتیاد است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال و حفظ استقلال اقتصادی به فرد برای یک ترک خوب و دائم بسیار مفید بوده چرا که بیکاری و مشکلات مالی زمینه را برای بازگشت به سمت مواد مخدر فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، حجت الله تنهایی ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرضا اظهار کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد باید در درمان جسمی معتادان دخالت داشته باشند و درمان فیزیکی آنها را به پزشکان محول کنند.

وی افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد اگر علمی کار نکنند این فرصت را به معتاد می‌دهند که یک بار دیگر لذت مصرف مواد مخدر را داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا بیان کرد: استفاده از یک درمان طولانی بعد از سم زدایی از نشانه‌های درمان موفق و قابل قبول بوده و درکنار آن به کارگیری روش‌های درمانی اثربخش اعم از خانواده درمانی، ارائه آموزش‌های کسب مهارت‌های اجتماعی، تغییر حلقه دوستان در یک ترک موفق تأثیرگذار است.

وی حل مشکلات روانی افراد معتاد را از مهمترین راه‌های درمان و ترک مؤثر دانست و افزود: ترک، اولین گام از سلسله مراحل درمانی است و بعد از آن معتاد باید تحت نظر یک روان شناس یا روان پزشک قرار بگیرد.

تنهایی اظهار کرد: در دوران ترک و پس از آن باید خانواده فرد معتاد نحوه رفتار با فرد معتاد را یاد بگیرند و با خلقیات و روحیات فرد معتاد و نحوه رفتار با وی در این دوران بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال و حفظ استقلال اقتصادی به فرد برای یک ترک خوب و دائم بسیار مفید بوده چرا که بیکاری و مشکلات مالی زمینه را برای بازگشت به سمت مواد مخدر فراهم می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی، توجه به وضعیت جسمانی معتادان، خانواده درمانی و اشتغال از لازمه‌های یک ترک دائم و موفق است.

وی بیان کرد: استمرار برنامه‌های اجتماع محور بعد از ترک اعتیاد لازم است و باید بعد از ترک جلسات دوره‌ای در کمپ برگزار شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon