ترویج فرهنگ نماز در کاهش مشکلات خانوادگی موثر است


ترویج فرهنگ نماز در کاهش مشکلات خانوادگی موثر است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بیجار با اشاره به نقش اثر گذار ترویج فرهنگ نماز گفت: ترویج فرهنگ نماز در کاهش مشکلات خانوادگی و آسیب های اجتماعی مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بیژن زندیه ظهر امروز در جلسه آسیب شناسی توسعه و ترویج فرهنگ نماز و ارائه راهکارهای تقویت فرهنگ اقامه نماز در ادارات که در فرمانداری بیجار تشکیل شد اظهار کرد: هدف از این جلسه بیان اهمیت نماز و ارائه راهکارها در راستای گسترش اقامه نماز در ادارات است.

وی فاصله مابین مسلمانی و کفر را ترک نماز عنوان کرد و گفت: بسیاری از آیات قرآن و احادیث و روایات ائمه، اقامه نماز را راه رسیدن بشر به سعادت و مانعی برای بسیاری از گناهان معرفی کرده و با صراحت تکلیف انسان را در برابر خالق خویش مشخص کرده‌اند.

فرماندار بیجار اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: اکنون که زمینه و بستری مناسب برای توسعه هرچه بیشتر کشور ایران فراهم شده است باید ارزش بیشتری برای انجام فریضه نماز قائل باشیم و در راستای به پا داشتن این تکلیف بزرگ الهی تلاش کنیم.

وی اقامه نماز را لازمه مسلمانی برشمرد و گفت: اکنون که نظام، دولت و حکومت کشور ایران برپایه دین مبین اسلام بنا شده مسئولان به عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید در راستای گسترش فریضه اقامه نماز در ادارات و مکان‌های عمومی بسترهای مناسب را فراهم کنند.

زندیه انجام فریضه نماز را راهی برای حل بسیاری از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: اگر نماز را به صورتی که در آیات و احادیث اشاره شده است به پا داریم دیگر شاهد مفاسد اجتماعی، اقتصادی، مشکلات خانوادگی و بسیاری از آسیب‌های دیگر در جامعه نخواهیم بود.

فرماندار بیجار ادغام چند اداره برای برپایی باشکوه تر نماز جماعت در ادارات و در نظر گرفتن هدایای مناسب برای ایجاد انگیزه برای نمازگزاران را راهی برای ترویج فرهنگ نمازخوانی در ادارات عنوان کرد.

وی به ضرورت آموزش نماز از سنین کودکی به فرزندان را از دیگر راه‌های توسعه و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ نمازخوانی در جامعه عنوان کرد و افزود: دانشگاه بستری مناسب برای ترویج فرهنگ نمازخوانی است و روسای دانشگاه‌ها نقش بی بدیلی در ترویج این فرهنگ دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon