بدهی‌های اروپا رکورد جدیدی زد


بدهی‌های اروپا رکورد جدیدی زد

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش یورو استات بدهی‌های اروپا رکورد بالای جدیدی را در مقایسه با تولید ناخالص ملی به دست آورده و همچنان روند رو به رشدی را طی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان در گزارشی نوشت: اروپا نمی تواند روند رو به رشد بدهی های دولتی خود را متوقف کند. بخصوص در این میان کشورهای بحران زده بار دیگر شاهد رشد بدهی های خود بوده اند.

در ادامه آمده است: کوه بدهی های کشورهای عضو منطقه یورو و اعضای اتحادیه اروپا در آغاز سال جاری با یک رکورد بالای جدیدی روبرو شده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار اروپا (یورو استات) وضعیت بدهی های 18 کشور عضو منطقه یورو در مقایسه با تولید ناخالص ملی در سه ماهه اول سال 2014 به 93.9 درصد افزایش پیدا کرد که یک افزایش چشمگیری نسبت به سه ماه قبلی آن با 92.7 درصد را نشان داد.

یورو استات این خبر را روز گذشته درلوکزامبورگ اعلام کرد. همچنین در اتحادیه اروپا نیز بدهی های عمومی همچنان در حال افزایش است و از 87.2 درصد به 88 درصد افزایش پیدا کرده است.

با توجه به معیار ماستریخت کل بدهی های یک کشور از شصت درصد تولید ناخالص ملی نباید تجاوز کند. بدهی های جدید باید زیر سه درصد بازده اقتصادی قرار گیرد که البته این اتفاق در منطقه یورو نیافتاده است. در این میان برخی کشورها از جمله ایتالیا و فرانسه خواستار سست شدن بسته ثبات اروپا در چنین شرایطی هستند.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب نوشت اگر این روند بی نظم بدهی های اروپا همچنان ادامه یابد و راه برای بدهی های بیشتر هموار شود به زودی خطر شعله ور شدن مجدد بحران یورو ایجاد می شود. بنابراین سرمایه گذاران به دقت به آمارها نگاه می کنند. آن ها بخصوص به این مسئله علاقمندند که احتمال اینکه آن ها پول های قرض داده خود را دوباره دریافت کنند چقدر است.

 هر چقدر میزان بدهی های اروپا افزایش یابد خطر ناتوانی در بازپرداخت قرض ها نیز بیشتر می شود. اروپا در آستانه قرار گرفتن در یک دور باطل قرار دارد.

بیشترین بی اعتمادی در این راستا متوجه یونان با بدهی های دولتی 174.1 درصد در مقایسه با تولید ناخالص داخلی و بعد از آن ایتالیا با 135.6 درصد بدهی و پرتغال با 132.9 درصد قرار می گیرد.

پایین ترین میزان بدهی  را هم استونی با 10 درصد و لوکزامبورگ با 22.8 درصد دارد. آلمان با 77.3 درصد بدهی جزو کشورهای متوسط در این راستا قرار دارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان