۱۴ منطقه نمونه سرمایه‌گذاری در کردستان شناسایی شده است


14 منطقه نمونه سرمایه‌گذاری در کردستان شناسایی شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از شناسایی۱۴ منطقه نمونه سرمایه‌گذاری در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرمان وطن‌دوست ظهر امروز در دهمین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور استاندار کردستان، مدیران دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: 14 منطقه نمونه سرمایه‌گذاری در کردستان شناسایی شده است

وی گفت: در سطح کشور یک هزار و 200 منطقه نمونه شناسایی شده که از این تعداد برای 200 منطقه جواز تاسیس صادر شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان تصریح کرد: در سال گذشته تعیین زمین مستعد برای سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه استان در دستور کار قرار گرفت و این نقاط شناسایی شدند.

وی گفت: فراخوان نقاط نمونه شناسایی شده استان کردستان از یک ماه گذشته آغاز شده و از 14 منطقه اولویت‌دار استان تاکنون سرمایه‌گذاران از 10 منطقه نمونه  استقبال کرده‌اند.

فعالیت 20 دانشگاه غیرانتفاعی در کردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه گفت: در بیشتر کارها باید سعی کنیم با همدیگر همراهی و همکاری داشته باشیم تا زمینه برای ترغیب سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت ورود سرمایه‌گذار در بخش آموزش، تصریح کرد: استان کردستان استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی دارد و در حال حاضر 20 دانشگاه غیر انتفاعی و 500 عضو هیئت علمی دارد.

ابلاغ 60 میلیارد تومان به طرح‌های اقشار آسیب پذیر کردستان

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان هم در این جلسه با اشاره به عدم محدودیت بانک‌های استان در اعطای تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی، اظهار کرد: سهم استانی امسال استان در بخش کشاورزی 25 میلیارد تومان است که می‌توان 70 طرح را به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی کرد.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های اقشار اسیب پذیر 60 میلیارد تومان به نهادهای حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon