کارگاه‌های دینی در بیجار برگزار می‌شود


کارگاه‌های دینی در بیجار برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به ضرورت ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نمازخوانی در ادارات گفت: کارگاه‌های دینی در بیجار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در جلسه آسیب شناسی و ترویج و توسعه نماز در ادارات که در فرمانداری بیجار برگزار شد اظهار کرد: راه شناخت خداوند در گرو اقامه نماز است.

وی هدف از خلقت انسان را عبادت خداوند عنوان کرد و گفت: در فروع دین اگر راه گریزی برای انجام فرایض الهی وجود دارد، در اصول آن راهی برای مانع تراشی و بهانه آوردن برای انجام ندادن دستورات الهی وجود ندارد که یکی از آنها، انجام فریضه نماز است و باید در تمامی احوال آن را اقامه کرد.

امام جمعه اهل سنت بیجار از نماز به عنوان محکم ترین ستون دین نام برد و خاطرنشان کرد: هیچ کس در هیچ مسندی قرار نمی‌گیرد مگر با لطف الهی و مسئولان ادارات باید برای پاسداشت از این لطف الهی در راستای اقامه و ترویج فرهنگ نمازخوانی در ادارات تلاش کنند.

وی ترویج فرهنگ نمازخوانی از مدارس ابتدایی و الگوسازی برای آن را ضروری عنوان کرد و گفت: صدا و سیما می تواند نقش ارزنده و بی بدیلی در راستای معرفی و شناساندن اهمیت و فواید نماز به مردم داشته باشد.

رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار نیز در این جلسه بر لزوم آسیب شناسی فرهنگ نماز و تقویت آن در ادارات و سایر مکان‌ها تاکید کرد.

وی اهمیت دادن به مقوله ارزش سنجی، تذکر لسانی، آموزش، برگزاری کارگاه‌های دینی برای کارمندان و استفاده از آیات و روایات در زمینه نماز را به عنوان پیشنهاداتی برای ترویج فرهنگ نمازخوانی در ادارات عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی با تاکید بر حضور مدیران و کارمندان ادارات در نماز جمعه گفت: نماز جمعه که مهمترین پایگاه عبادی سیاسی مسلمانان است باید مغتنم شمرده شود و حضور پرشور مردم در نماز جمعه، سد محکمی برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon