آتش سوزی جنگل‌های مریوان پس از ۳ روز تلاش مهار شد


آتش سوزی جنگل‌های مریوان پس از 3 روز تلاش مهار شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان مریوان از مهار آتش سوزی بخشی از جنگل های منطقه دروران مریوان خبر داد و گفت: آتش سوزی جنگل‌های مزی انجیران مریوان پس از ۳ روز تلاش مهار شد.

محمد فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار کرد: آتش سوزی جنگل‌های مزی انجیران مریوان پس از 3 روز تلاش مهار شد.

وی گفت: متاسفانه آتش سوزی روز یک شنبه در منطقه مرزی روستاهای انجیران و دروران آغاز شد که در همان ابتدای روز اول آتش سوزی مهار شد که متاسفانه با توجه به شدت وزش باد مراتع این منطقه دوباره آتش گرفت.

فرماندار مریوان تصریح کرد: پس از اینکه آتش سوزی از طرف مرز عراق وارد مناطق جنگلی روستاهای مرزی مریوان شده و بیش از 176 هکتار از اراضی جنگلی و مراتع این شهرستان را طعمه حریق کرد که خوشبختانه با تلاش اداره منابع طبیعی و همکاری مردم و انجمن های مردم نهاد محیط زیستی، آتش پس از 3 روز به طور کامل مهار شد.

وی گفت: تا به حال بیش از 2 بار این آتش سوزی مهار شده بود که متاسفانه هر بار به دلیل خشکی هوا و شدت وزش باد و جابه‌جایی خاکسترها آتش دوباره شعله ور شد.

فلاحی میزان خسارات وارده را در برخی از مکان های این جنگل ها سطحی عنوان کرد و افزود: در همان ابتدای آتش سوزی جنگل و مراتع روستاهای مرزی انجیران و دروران با بسیج مردم و مسئولان مهار شد ولی متاسفانه بعد از مدتی دوباره این آتش سوزی ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی به حدی بود که بیش از 100 نفر از نیروهای مردمی و اداراتی چون منابع طبیعی برای خاموش کردن آن در صحنه حضور یافتند عنوان کرد: با توجه به شدت آتش سوزی و همچنین وزش باد و گرمی دمای هوا برخی از نیروهایی که برای خاموش نمودن آتش سوزی به محل رفته بودند مجبور شدند که شبانه نیز برای اطفای حریق در صحنه بمانند.

فرماندار مریوان عنوان کرد: این آتش سوزی خوشبختانه مهار شد اما برای پایان یافتن این آتش سوزی ها و برای امن شدن جنگل و مراتع شهرستان مریوان از طعمه حریق باید مردم به ویژه روستائیان با تشکیل تیم های خاص و آموزش دیده وارد عمل شوند تا شاهد گسترش این آتش سوزی‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon