روز قدس، روز پاسداشت آزادگی و بندگی


روز قدس، روز پاسداشت آزادگی و بندگی

خبرگزاری تسنیم: روی کار آمدن نظام اسلامی ایران با عنوان انقلاب اسلامی شعاری را در خودش جای داد که عمق راهبردی جریان اسلامی و انقلابی را می رساند .

 به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،روی کار آمدن نظام اسلامی ایران با عنوان انقلاب اسلامی شعاری را در خودش جای داد که عمق راهبردی جریان اسلامی و انقلابی را می رساند . شعاری که نه شرقی نه غربی در آن طنین انداز گردید . شعاری که نه برای آن سر داده شد که از بیزاری یکی به سوی دیگری رود و نه از اینکه خصومتی از یکی داشته باشد و نفع دیگری را بخرد ، نه، شعاری بود که بر باور های اعتقادی ظلم ناپذیری و ظالم نبودن استوار گردید. بر همین اساس بود که هنوز نهال انقلاب اسلامی به عنوان یک نهال نارس، ثبات پیدا نکرده بود، جریان های مقاومت و آزادی خواه در کشور حضور پیدا کردند و از آن حمایت نمودند . لذا شناخت انقلاب اسلامی و ریشه های آن می تواند راهگشای بسیاری از سوالات و ابهامات باشد . در این نوشتار به بخشی از این شناخت و اهمیت روز قدس می پردازیم .

حضور رژیم صهیونیستی و غاصب در منطقه نه تنها سبب ایجاد نا امنی های فراوان برای کشورهای اطراف گردیده، بلکه بحران های هویتی بسیاری را نیز ایجاد نموده است که تغییر اسلام ناب محمدی و جایگزینی اسلام تکفیری و آمریکایی به جای آن به عنوان ساکتین نسبت به چپاول گری و استعمار گری دیگر کشورها بخشی از این تغییر هویت است . برهمین اساس است که رهبر کبیر انقلاب ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسرائیل را غده سرطانی دانسته و تمام هدفش را نسبت به نابودی آن مبذول داشته است . به طوری که رژیم شاهنشاهی نسبت به حرکات امام علیه غاصبین فلسطین سکوت ننمود و ایشان را تبعید کرد . تبعیدی که نتوانست مانع از بیداد گری امام و یاری رساندن این مرد الهی نسبت به این مردم مظلوم فلسطین گردد . برهمین اساس امام خمینی با تدبیر هوشمندانه آخرین روز ماه مبارک و بندگی رمضان را به عنوان روز قدس اعلام داشتند و این چنین بیان فرمودند :

« من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‏خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‏کنم آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‏تواند تعیین کنندۀ سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روزقدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‏المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»(1)

تدبیری که نکات قابل تامل مختلفی را به همراه داشته است که به شرح ذیل می باشد :

 

الف ) روز قدس، روز مقابله با تبلیغات و هجمه های سکوت مجامع جهانی

 

حرکت و حضور گسترده مردم در روز قدس که امروزه در همجای جهان از پرده ی اسلام نیز خارج شده، همه آزاد مردان و زنانی را در بر می گیرد که انسانیت به عنوان یک اولویت در آنان مورد پذیرش است . به تعبیر دیگر فراگیر شدن این روز سبب گردید، مسئله فلسطین به عنوان یک اولویت در همه جهان مورد بازخواست قرار گیرد و تاثیرات فراوانی در نگاه مردم نسبت به مسئولان خود باشد . نگاهی که در چند سال گذشته سبب ایجاد بیداری اسلامی در منطقه، خیزش های فرهنگی ضدوال استریت، تسخیر وایت هال در حمایت انگلیس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و… شده است . این نگاه هر چند سی و اندی زمان برده باشد تا طنین انداز صدای مظلوم مردم بی گناه و بی یار فلسطین گردد ولی توانسته است امپراطوری رسانه ای غرب و شرق را در هم بشکند و آن را در بر دارد . امپراطوری ای که با تمام تلاش خود در مخابره جنایت های پیچیده و غیر انسانی بشری در غزه و نقطه نقطه فلسطین سکوت را ترجیح داده اند . در همین راستا رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در نماز عید فطر 1369 این چنین می فرماید :

 

« آن کسانی که در داخل سرزمینهای اشغالی، مظلومانه مبارزه میکنند و رنج میبرند و کتکش را میخورند – که تنها امید برای آزادی فلسطین و محو دولت غاصب نیز همان مبارزان داخلی هستند – باید احساس کنند و بدانند که در سرتاسر دنیای اسلام، ملتها به یاد آنها هستند و از آنها پشتیبانی میکنند. اگر بخواهیم در آن مبارزان مظلومی که در خانه‌ی خودشان غریب هستند، این احساس پیدا بشود، باید همین‌گونه تظاهرات مردمی در دنیای اسلام به وجود بیاید. این ابتکار روز قدس از سوی امام بزرگ و رهبر عظیم‌القدر ما(رضوان‌اللَّه‌تعالیعلیه)، با توجه به همین معنا بود »(2)

 

ب ) روز قدس بیداری ملت مسلمان و نابودی مجدد رژیم صهیونیستی و قوم بنی اسرائیل

 

حملات و دیوزگی های رژیم فاسد و نجسات طلب صهیونیستی به مردم بی گناه و بی پناه غزه در چند روز اخیر اوج ظالم بودن و حریصی این رژیم به خون انسان های ملوم است . رژیمی که حیات خود را در نابودی اسلام ناب می داند و بر همین اساس است که با تشکیل و راه اندازی گروه های تروریستی در منطقه به عنوان سلفی و نئو بعثی (3) به دنبال تغییر جریان مقاومت در منطقه است، جریانی که هدف خود را بر اساس اصل ظلم ناپذیری مقابله با آن قرار داده است و لذا این چنین می باشد که هر روز این رژیم مجبور به عقب نشینی نامی در جهان بوده و به تعبیر دیگر ظرف کمتر از چند سال از پنجمین ارتش قدرتمند دنیا به رتبه ی سیزدهم سقوط نماید . سقوطی که به تعبیر رهبری خبر از نابودی این جریان می دهد :

 

« این را باید ما از وعده ی خدا بیاموزیم. خدا متعال در سوره ی بنی اسرائیل خطاب به بنی اسرائیل می کند ( لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبِیرا ) (4) ای فرزندان اسرائیل! شما دو روز و دو بار در تاریخ فساد ایجاد می کنید و بزرگی در زمین به وجود می آورید و استعلاء و استکبار به خرج می دهید، اما در هر دو بار کسانی از بندگان خدا، از جنود پروردگار پیدا می شوند که شما را به سزای فساد و علوّ و استکبارتان برسانند و این قضیه ی همیشه زنده ی تاریخ است « (5)

 

این گفتار کاملاً آشکار می نماید که نابودی صهیونیست یک وعده الهی است و این وعده ی الهی وقوع حتمی دارد.

 

ج ) روز آزمایش بزرگ ملت های مسلمان و پشتوانه ی امنیت کشور ما

 

حضور در روز قدس نه تنها به عنوان یک روز مقدس برای ما امتحان الهی را در بردارد بلکه یک حماسه و جهاد است . به تعبیر امام حسین علیه السلام سکوت در برابر ظلم نسبت به دیگران نیز شراکت در آن ظلم است . راکتی که توسط برخی از سران مرتجع منطقه ای بارها و بارها مشاهده گردیده شد و سرانجام نیز آنان در نهایت به دست مردم خود به زیر کشیده شده اند .

حمایت از این حرکت علاوه بر نابودی دست های پنهان امپراطوری های رسانه ای غرب و شرق را به دنبال دارد بلکه بزرگترین رژیم خبیث جهان را نیز به سوی انحطاط می کشاند . رژیمی که ریختن خون ملت فلسطین را بر ساختن بنای با شکوه خود واجب می داند . به طوری که حمایت از دستواردهای انقلاب اسلامی بوده و آن را تضمین می نماید . « هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند. »(6)اما آنچه که مهم است سر دادن شعار های خبیثانه ی نه غزه نه لبنان چند نفر در سال های فتنه 88 بود . سال هایی که این شعار به دهان آن امپراطوری های رسانه ای خوش آمد و از آن حمایت کردند . شعار هایی که با کلام خود حداقل دغدغه مندی نسبت به کشتار بیگناهان را فراموش نمودند و با آن به هیچ عنوان مقابله نمی نمایند . افرادی که خویی از انسانیت نداشته و همچون مرغان در برف، برف اطراف خود را می بینند و به هیچ عنوان هشدار آتش سوزی خانه کناری را نظاره گر نیستند . افرادی که سران فتنه هیچ زمانی از آنان اعلام برائت ننمودند و گهگاه مشاهده می شود فعالان جریان های التقاطی دوباره موضوعاتی از این دست را مطرح می نماید . افرادی که حداقل زحمت نگاه کردن به فجایع غزه را به خود نداده و از انعکاس آن خودداری می نماید اما سوالی که در پایان باید از آنان پرسید این است که آیا شما این جنایت جنگی را که از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد را ندید؟ آیا حضور این رژیم غاصب را به عنوان خطر بزرگ برای امنیت اسلام و منطقه درک ننمودید ؟ یا اینکه آیا شما با آنان نیز در این موضوع اسلام هراسی و زدودن اسلام انقلابی و ناب، دارای نقاط مشترک می باشید؟

1)     16/05/1358

2)     پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، 7/2/1369

3)     گلوبال ریسرچ: افشاگری جدید اسنودن درباره رهبر داعش

4)     اسرا : 4

5)     فلسطین از دیدگاه رهبری معم انقلاب : 41

6)     پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، 2/6/1390

نویسنده : امیر مسروی  / کارشناس امور راهبردی و مدیر گروه مطالعات راهبردی سراج بلیغ / انتهای متن

منبع : فرهنگ نیوز

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon