درآمد ۱۲ میلیون دلاری کلینتون طی ۱۶ ماه بعد از ترک وزارت خارجه آمریکا

درآمد 12 میلیون دلاری کلینتون طی 16 ماه بعد از ترک وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری تسنیم: بلومبرگ طی گزارشی نوشت: اعلام خبر درآمد حداقل ۱۲ میلیون دلاری هیلاری کلینتون در طی ۱۶ ماه بعد از ترک مسند وزارت خارجه آمریکا، ادعاهای حزب متبوع وی در مورد تلاش برای کاهش دادن فاصله بین فقیر و غنی را زیر سوال برده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، اعلام خبر درآمد حداقل 12 میلیون دلاری هیلاری کلینتون در طی 16 ماه بعد از ترک مسند وزارت خارجه آمریکا، ادعاهای حزب متبوع وی در مورد تلاش برای کاهش دادن فاصله بین فقیر و غنی را زیر سوال برده است.
بر اساس تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، درآمد کلینتون پس از استعفایش از سمت وزیر امور خارجه آمریکا در فوریه 2013، عمدتا حاصل از انتشار کتاب جدید وی و حضور وی در مراسمات مختلف برای سخنرانی بوده است.
این گزارش حاکی است، حداقل 12 سازمانی که قبلا از بیل کلینتون رئیس جمهوری سابق آمریکا برای سخنرانی دعوت کرده و به وی تقریبا 106 میلیون دلار دستمزد پرداخت کرده اند، از همسر وی نیز برای سخنرانی دعوت به عمل آورده اند.
درآمدهای وی که تنها بخشی از مجموع درآمد خانواده کلینتون است، آنقدر زیاد هست که وی را نه تنها جزو یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا بلکه در بین یک صدم درصد ثروتمند این کشور قرار دهد.
با توجه به احتمال نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، برخی دموکرات ها اکنون این سوال را مطرح می کنند که کلینتون با این میزان ثروت چگونه می تواند برای رای دهندگان طبقه متوسط جذابیت داشته باشد و به عنوان کاندیدای اصلی این حزب علیه دستمزدهای پایین و شکاف بین فقیر و غنی سخن بگوید، حال آنکه خود وی میلیون ها دلار درآمد دارد.
تحلیلگران جمهوری خواه و دموکرات از مصاحبه کلینتون با شبکه ای بی سی نیوز به عنوان یک گاف بزرگ یاد می کنند. وی در این مصاحبه گفته بود، خانواده وی زمانی که کاخ سفید را ترک کرد «آه در بساط نداشت.»
رابرت ریچ، که در دولت بیل کلینتون به عنوان وزیر کار خدمت کرده است در این باره گفت: «سوال اصلی این است که آیا او می تواند برای منافع طبقه متوسط کارگر بجنگد؟»
انتهای پیام/ 102


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه