آمریکا ۵.۸ میلیارد دلار برای سیستم دفاع موشکی هزینه می‌کند

آمریکا 5.8 میلیارد دلار برای سیستم دفاع موشکی هزینه می‌کند

خبرگزاری تسنیم: دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد تا ۵ سال آینده بیش از ۵.۸ میلیارد دلار برای ارتقای سیستم موشکی و رهگیری موشک‌هایی که از سوی دیگر کشورها از جمله کره شمالی شلیک می‌شود، هزینه کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر بودجه کنگره آمریکا در گزارشی ضمن اشاره به برنامه وزارت دفاع آمریکا در زمینه توسعه قابلیت های سیستم دفاع موشکی اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد طی 5 سال آینده قدرت دفاع موشکی خود را برای مقابله با تهدیدات ناشی از کشورهایی مثل کره شمالی و ایران ارتقا دهد و در این مدت 5.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد طی سال های آینده این سرمایه گذاری را در بخشهای تحقیقاتی؛ توسعه و ارزیابی و عملیات و نگهداری سامانه های موشکی هزینه کند. برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی به نگرانی بزرگ امنیتی برای آمریکا تبدیل شده است.

کره شمالی سال گذشته قابلیت های خود در زمینه ارسال موشکهای بالستیک که توانایی قراردادن ماهواره در مدار زمین را دارد نشان داده است.کره شمالی در سالهای اخیر سه آزمایش هسته ای در سالهای 2006 و 2009 و 2013 میلادی انجام داده و هر بار با تجریمهای شورای امنیت روبرو شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان