نشست روحانیون قرارگاه فرهنگی ولایت در جهرم برگزار شد


نشست روحانیون قرارگاه فرهنگی ولایت در جهرم برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور طلاب و روحانیون جهرم نشست مجمع اعضای قرارگاه فرهنگی ولایت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جهرم، حجت الاسلام لطف الله دژکام در جع اعضای قرارگاه فرهنگی ولایت که به منظور ارائه گزارش عملکرد فعالیت های اعضای این قرارگاه در دفتر امام جمعه جهرم برگزار شد، با اشاره به اینکه این حرکت فرهنگی برای نخستین بار در سطح طلاب این شهرستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از 30 سال از آغاز به کار حوزه علمیه جهرم می گذرد تا به حال یک حرکت دسته جمعی و منسجم فرهنگی نداشتیم که این خلأ با همت طلاب و روحانیون جهرمی به یک عزم ملی تبدیل شد و امیدواریم شاهد شکوفایی آن در آینده باشیم.

وی با اشاره به آغاز به کار قرارگاه فرهنگی ولایت جهرم از ابتدای ماه مبارک رمضان، گفت: هماهنگ و جهت دهی یک مجموعه 150 نفره در مدت زمان محدود کار دشواری بوده و این مهم نیازمند به فرصت چند روزه برای توجیه اعضا دارد که امیدواریم ضمن فعالیت اعضا این امر نیز ساماندهی شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه نگاه قرارگاه فرهنگی ولایت با سایر نقاط کشور متفاوت است، به مطالعه کتاب شذرات المعارف توصیه کرد و افزود: اصول کار فرهنگی و تبلیغی در این کتاب به وضوح بیان شده و باید با مطالعه آن در مسیر و ادامه کارما قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم ارائه برنامه های فرهنگی در قالب سازمانی و ساختار یافته به معطل نماندن افراد در برخی امور سازمان یافته اشاره کرد.

رئیس قرارگاه فرهنگی ولایت جهرم با اشاره به نام نویسی 300 نفر از روحانیون و طلاب جهرمی در روز افتتاح این قرارگاه و استقبال گروه های مختلف مردم برای همکاری با این مجموعه، بیان کرد: برنامه های فرهنگی  اعضا این قرارگاه در پارک ها، زندان، بازار و غیره می تواند منشأ اثر و هدایت افراد باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات ممکن است کارهای خوب انجام شود اما نمود آن از نظر برخی افراد جالب نباشد، خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی قرارگاه ولایت باید در سطح فضای مجازی اوج بگیرد.

حجت الاسلام دژکام با اشاره به استقبال و اعلام همکاری نزدیک به 3 هزار نفر از اقشار مختلف شهرستان جهرم با قرارگاه فرهنگی ولایت، عنوان کرد: باید یک اجتماع سازنده از همکاران و مجموعه ها در قرارگاه ولایت تشکیل و در ماه محرم این اجتماع به عنوان حامیان فرهنگی دعوت رهبری اعلام وجود کنند.

وی همچنین با اشاره به لزوم حرکت و حضور فعالان قرارگاه فرهنگی ولایت در راهپیمایی روز قدس به کشته شدن 400 نفر از مردم شجاعیه فلسطین در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: این روزها مسئله فلسطین به یک قضیه ناراحت کننده انسانی تبدیل شده و کشته شدن زن و کودکان این منطقه هر فردی را متاثر می کند.

امام جمعه جهرم با اشاره به وجود مسائل انسانی و اسلامی در مسئله فلسطین، ابراز کرد: باید نسبت به این مسئله که سرزمین اسلامی ما توسط عده ای نامسلمان غصب شده غیرت و تعصب داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ در راستای ایجاد حرکت قوی فرهنگی در روز قدس و حضور ملموس ومحسوس روحانیت در راهپیمایی این روز، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای فرهنگی که مورد دغدغه رهبری انقلاب است، لطمه وارد شدن به فرهنگ سیاسی انقلاب اسلامی بوده که باید با تلاش فعالان این عرصه از آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام محمدرضا حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم نیز در این نشست گفت: سرمنشأ سبک زندگی دینی عمل به قرآن و داشتن فرقان است که تحقق این امر انسان را به کمال می رساند.

وی با اشاره به فعالیت 26 روزه قرارگاه فرهنگی ولایت جهرم این مجموعه را همچون نهالی نورس و گفت: در این مدت برنامه هایی مبنایی و جهادی انجام شده و با تشکیل گروه های مختلف فعالیت های فرهنگی صورت گرفته است.

مسئول قرارگاه فرهنگی ولایت جهرم با اشاره به برخی فعالیت های انجام شده در مدت شروع به کار این قرارگاه تاکنون، عنوان کرد: برپایی نمازجماعت در پارک چمران و دره نمی، راه اندازی گفتمان ها و طرح چهره به چهره در پارک ها و محیط های تفریحی (پارک لاله و شهربازی)، ایجاد برنامه های تبلیغی در بازار، اعزام گروه های جهادی به روستاها، عیادت از بیماران و غیره از جمله فعالیت های قرارگاه فرهنگی ولایت بوده که با استقبال پرشور مردم مواجه شده است.

وی با اشاره به تنظیم مرامنامه قرارگاه فرهنگی ولایت از آن به عنوان شاخصه این قرارگاه یاد کرد و افزود: براساس شیوه نامه تبلیغی قرارگاه فرهنگی ولایت هر ماه به عنوان یک موضوع نامگذاری شده است.

حسینی، بنای کار این قرارگاه را بر اساس کتاب شذرات المعارف عنوان کرد و لزوم مطالعه آن را به طلاب و روحانیون توصیه کرد.

وی با بیان اینکه این قرارگاه در حیطه فعالیت گروه های فرهنگی دخالت مستقیم ندارد، گفت: هماهنگ کردن برنامه های فرهنگی و جهت گذاری آن در یک جهت که مورد تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گرفته است عمده ترین هدف قرارگاه بوده و بر اساس آن دخالتی در مدیریت های فرهنگی نخواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم با برآورد هزینه شدن مبلغی نزدیک به 3 میلیارد تومان بودجه فرهنگی به اشکال مختلف در طول سال های گذشته در جهرم به تکراری و موازی بودن 70 درصد برنامه های فرهنگی در سطح این شهرستان اشاره کرد که نیازمند جهت دهی و برنامه ریزی مناسب دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon