کُردها تنها یک نامزد برای ریاست جمهوری عراق معرفی می‌کنند

کُردها تنها یک نامزد برای ریاست جمهوری عراق معرفی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که ائتلاف کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری یک نامزد به پارلمان معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ مجلس نمایندگان عراق امروز چهارشنبه با درخواست ائتلاف کردستان عراق برای به تعویق انداختن رای گیری انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق به فردا پنجشنبه موافقت کرد.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در جلسه پارلمان که امروز منعقد شده بود اعلام کرد: مجلس نمایندگان عراق با درخواست ائتلاف کردستان برای اعطای مهلت 24 ساعته به منظور تعیین سرنوشت نامزد خود برای انتخاب رئیس جمهوری جدید عراق موافقت کرد.

وی در ادامه گفت: ائتلاف قرار است تنها یک نامزد را برای احزار این سمت معرفی کند.

این درحالی است که عمار طعمه نماینده پارلمان عراق از ائتلاف فضیلت امروز چهارشنبه اعلام کرد: ائتلاف کردستان از رئیس پارلمان عراق مهلت 24 ساعته ای را برای انتخاب نامزد خود به منظور احراز سمت ریاست جمهوری جدید عراق درخواست کرد چرا که این ائتلاف هم اکنون سه نامزد برای این سمت دارد و این سه نامزد عبارتند از : نجم الدین بکر و برهم صالح و فواد معصوم .

 یک منبع آگاه عراقی در این باره امروز چهارشنبه اعلام کرد: اختلافاتی در داخل ائتلاف کردستان برای انتخاب نامزدی برای سمت ریاست جمهوری جدید عراق وجود دارد از این رو از همان ابتدا پیش بینی می شد جلسه امروز پارلمان عراق به موعد دیگری موکول شود.

انتهای پیام /ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت