مجله الکترونیکی/ موشک‌های مقاومت صنعت هوایی تل‌آویو را نشانه گرفت

مجله الکترونیکی/ موشک‌های مقاومت صنعت هوایی تل‌آویو را نشانه گرفت

خبرگزاری تسنیم: شرکت‌های هواپیمایی مهم جهان پروازهای خود به فلسطین اشغالی را درپی اصابت یک موشک مقاومت فلسطین به نزدیک فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» در شهر تل‌آویو متوقف کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شماری از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی و آمریکایی چندین پرواز خود به فلسطین اشغالی را روز سه‌شنبه لغو کردند.

لغو این پروازها درپی تصمیم آنها برای توقف پرواز هواپیماهای‌شان به فرودگاه بن‌گوریون در پی اصابت موشک نیروهای مقاومت فلسطین به نزدیک این فرودگاه صورت گرفت.

 

برای دیدن مجله الکترونیکی روی عکس و یااینجا کلیک کنید

در این راستا، اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا پروازهای رفت و برگشت هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی آمریکا به فلسطین اشغالی را به‌مدت 24 ساعت ممنوع کرد.

اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در یادداشت خود اعلام کرد که به‌علت وضعیت خطرناک ناشی از درگیری مسلحانه در فلسطین اشغالی و غزه، پروازهای همه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا به فرودگاه بن‌گوریون و بالعکس را ممنوع کرده است.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی دلتا ایرلاینز (DELTA)، یو.اس.ای (USA)، و یونایتد ایرلاینز از جمله این شرکت‌ها بودند.

در همین راستا، پرواز شرکت هواپیمایی آمریکایی دلتا ایرلاینز از نیویورک به فلسطین اشغالی نیز در شهر پاریس به زمین نشست و به مقصد خود نرفت.

شرکت هواپیمایی USA آمریکا نیز آخرین پرواز خود از فرودگاه بن‌گوریون را انجام داد و پروازهای مقرر خود در سه‌شنبه‌شب را انجام نداد.

شرکت‌های هواپیمایی دیگر نظیر ایرفرانس فرانسه، لوفت‌هانزای آلمان و براسلز ایرلاینز و ایزی جت او ایر کندا نیز اقدامی مشابه صورت دادند.

شرکت "کی‌ال‌ام" هلند نیز سه‌شنبه‌شب پروازهایش از آمستردام به فلسطین اشغالی را لغو کرد و همچنان اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

سازمان سلامت حمل و نقل اروپا نیز سه‌شنبه‌شب اعلام کرد که به مجموع شرکت‌های اروپایی حداکثر تا امروز چهارشنبه توصیه خواهد کرد که تا اطلاع بعدی به فرودگاه تل‌آویو پرواز نکنند.

توقف پروازها شامل شرکت‌های هواپیمایی "Germanwings" و خطوط هواپیمایی استرالیا و سوئیس نیز شده است.

شرکت هواپیمایی بروکسل نیز توقف پروازهایش به تل‌آویو را به‌همراه شرکت‌های هواپیمایی کانادا اعلام کرد.

شرکت‌های هواپیمایی ترکیه اعلام کردند که پروازهای خود به تل‌آویو را متوقف کرده‌اند.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر از شرکت‌های هواپیمایی جهان خواسته بود که پروازهای خود به فلسطین اشغالی را متوقف کنند.

انتهای پیام/ع*

پیوست
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت