نام‌گذاری روز جهانی قدس به‌فرمان امام خمینی(ره) روحیه مبارزاتی مردم فلسطین را احیا کرد

نام‌گذاری روز جهانی قدس به‌فرمان امام خمینی(ره) روحیه مبارزاتی مردم فلسطین را احیا کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مطالعات عربی و بین‌المللی لبنان با اشاره به نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی(ره) گفت: این اقدام و پاسخ مردم به ندای ایشان منجر به احیای روحیه مبارزاتی مردم در زمینه فلسطین شده است.

"غالب قندیل" کارشناس برجسته لبنانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح اهمیت روز جهانی قدس پرداخته و گفت: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس یک اقدام تاریخی از سوی امام خمینی قدس سره بود که با هدف زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین در وجدان مسلمانان و تحریک افکار عمومی جوامع عربی، اسلامی و جهانی علیه آخرین بازمانده استعمارگری روی زمین صورت گرفت؛ اقدام امام خمینی(ره) تأثیر فراوانی در این زمینه داشته است.

وی ادامه داد: مردم به دعوت برپایی روز جهانی قدس پاسخ مثبت داده‌اند و با دعوت‌های پیاپی آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر بزرگان مقاومت گرایش به برپایی این روز رو به افزایش بوده است.

این نویسنده و تحلیلگر برجسته لبنانی در ادامه گفت: این پاسخ مثبت مردم منجر به احیای روحیه مبارزه‌ای مردم در زمینه فلسطین شده است، ما می‌دانیم که یکی از بخش‌های اساسی جنگ آگاهی و فرهنگ در مبارزه با رژیم صهیونیستی زنده نگاه داشتن آرمان ملت فلسطین است.

قندیل تصریح کرد که کشورهای غربی و صهیونیست‌ها همواره سعی کرده‌اند که قضیه فلسطین را مدفون و آن را به‌عنوان منازعات عادی و روزمره مردم فلسطین و نه مسئله غصب کردن یک سرزمین پس از کوچاندن ساکنان آن، مطرح کنند.

این کارشناس برجسته لبنانی با اشاره به توصیف حضرت امام خمینی از رژیم صهیونیستی به‌عنوان غده سرطانی در منطقه گفت: مفهوم کلمه غده سرطانی که امام خمینی(ره) رژیم صهیونیستی را به آن توصیف کرد، قضیه فلسطین، بازگشت و آزادی برای همه ملت‌های جهان را در خود خلاصه می‌کند.

وی در ادامه گفت: روز قدس همواره نقش پشتیبان رویارویی‌های جهادی ملت فلسطین در دفاع از هویت، سرزمین، وجود و حقوق خود در مقابله با رژیم صهیونیستی را داشته است.

عضو شورای سمعی و بصری لبنان در تشریح اهمیت این روز گفت:‌ این مناسبت مهم و عظیم در بسیاری از موارد همزمان با بروز درگیری‌ در لبنان و فلسطین برگزار شده است،‌ روز قدس امسال نیز همزمان با حماسه سازی ملت فلسطین و مقاومت در برابر توحش و نسل‌کشی صهیونیست‌ها که با پشتیبانی برخی کشورهای عربی و غربی روی می‌دهد، برگزار خواهد شد.

وی در پایان هدف از برپایی روز جهانی قدس را آزادی ملت‌ها از بند استعمار و رهایی از غده سرطانی برای برخورداری ملت‌های شرق از امنیت و آزادی دانست.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان