مدیرکل جدید گمرک اردبیل معرفی شد


مدیرکل جدید گمرک اردبیل معرفی شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور مسئولان کشوری و استانی، رسول صفریان به عنوان مدیرکل جدید گمرکات استان اردبیل معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد با حضور مشاور رئیس کل گمرات کشور از زحمت 4 ساله اصغر عباس زاده قدردانی و رسول صفریان به عنوان مدیر کل جدید گمرکات استان اردبیل معرفی شد.

در این مراسم مدیر کل دفتر هماهنگی استان های گمرکات کشور اظهار کرد: با توجه به سیاست دولت یازدهم در تقویت ارتباط با کشورهای مختلف و روانسازی مبادلات اقتصادی و تجاری و حمایت از تجار و بازرگانان تلاش و کوشش جدی بر این است از گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در عرصه اقتصاد فعل باشند.

وی با یادآوری از گمرک به عنوان تسهیل کننده در تجارت خارجی و مدیریت کننده روابط دو جانبه با کشورهای مقابل، افزود: این تسهیل گری زمانی به دست می آید که برخی از قوانین و مقررات پیچیده از بین رفته و جای خود را به تحرک جدی در عرصه جهانی و بین المللی ببخشد.

محمد حسین باغ بیان کرد: امروز گمرک، مرزبان اقتصادی کشورها محصوب می شود و در کشورمان نیز با اصلاح قوانین گمرکی این پاسبانی و صیانت به خوبی مشاهده شده و قابل اهمیت است.

وی با اشاره به مهم ترین وظیفه گمرک به عنوان صیانت از جامعه در مقابل ورود به کشور افزود : مهم ترین مصداق آن مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که گمرک سد راه این مسئله است.

مشاور رئیس کل گمرکات کشور تصریح کرد: این مرزبان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دفاع کرده و از طرفی برای دولت نیز کسب درآمد می کند.

محمد حسین باغ با بیان این که در چند ماه اخیر با تدبیر دولت یازدهم بسیاری از قوانین سفت و سخت در حوزه تجارت خارجی برداشته شده و امر تجارت و صادرات تسهیل شده است، گفت: تلاش ما براین است تا تراز تجاری را در کشور و استان های مختلف افزیش دهیم.

وی با یاد آوری ظرفیت گمرک استان اردبیل با داشتن 2 گمرک فعال در اردبیل و گمرک بین المللی  بیله سوار تصریح کرد: ما تلاش می کنیم تا گمرک بیله سورا بیشتر از وضعیت فعلی فعال شده و کارآمدی خود را نشان دهد چرا که ظرفیت تجارت خارجی ظرفیتی بی نظیر برای ایجاد فرست های اشتغال مولد در این حوزه است.

مشاور رئیس کل گمرکات کشور از مدیر کل جدید گمرکات استان خواست تا با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت خاص اردبیل نسبت به فعال سازی برخی از گمرکات مصوب نیز تلاش و جدیت کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon