۸۵ درصد دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند


85 درصد دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: از نیمه خرداد ماه تاکنون ۱۸۱ هزار دانش آموز در استان اردبیل که شامل ۸۵ درصد کل دانش آموزان است در مدارس دولتی ثبت نام کرده اند که این فرایند تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صابر سپهری عصر امروز در جلسه ستاد پروژه مهر در اردبیل، اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در 1 هزار و 900 مدرسه استان ثبت نام کرده و مدیران مدارس نیز اطلاعات سامانه آن ها را در سامانه سناد ثبت کرده اند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش اردبیل با بیان این که ثبت نام دانش آموزان تا 15 مرداد ماه ادامه دارد و خانواده هایی که هنوز اقدام به ثبت نام فرزندان خود نکرده اند باید از فرست پیشرو استفاده کنند گفت: 85 درصد دانش آموزان تاکنون ثبت نام کرده اند که مناطق سرعین، شاهرود و کوثر بیش ترین ثبت نامی ها را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به دستورالعمل پروژه مهر و تشکیل کیمته های چند گانه برای ساماندهی دانش آموزان، معلمان، مدارس، فضاهای آموزشی-تربیتی و رفت برخی از نیازمندی ها تا اول مهر بیان کرد: خارج کردن اموال مازاد، فروش و انتقال از مدارس به مدارسی که به آن اموال نیاز دارد با رعایت مقررات بلامنانع است.

سپهری در مورد توزیع کتاب های درسی دانش آموزان گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم با مسئولان کشوری به عمل آمده تا برای هنرستان ها و مدارس ابتدایی کتاب ها به موقع تأمین و تهیه شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش اردبیل از اختصلاص و توزیع 160 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی مدارس، توزیع کتب درسی به نواحی و مناطق مختلف خبر داد و افزود: این کار با هماهنگی مدیران مدارس در حل اجرا است.

وی تصریح کرد: خریداری و توزیع وسایل ورزشی به ارزش 50 میلیون تومان، نصب سیستم نرم افزاری اموال در 100 درصد از مدارس استان با کمک مسئولان فنی اجرایی و انجام شده است.

سپهری از نوسازی و توسعه مدارس خواست تا در تکمیل پروژه های نیمه تمام و یا در حال بهسازی تا اول مهرماه جدیت کنند تا شروع سال تحصیلی آبرومندی را شاهد باشیم.

مدیر‌کل آموزش و پرورش اردبیل از اختصاص 20 درصد اعتبارات عمرانی برای تعمیر و تجهیز مدارس، آماده سازی و تحویل 20 پروژه با پیشرفت فیزیکی 80 درصد تا هفته دولت و اول مهرماه به آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد.

وی با اشاره به باز بودن ستادهای اسکان و پذیرش مسافران و میهمانان فرهنگی در تعطیلات تابستان افزود : تا کنون در این مراکز پذیرش و اسکان 12 هزار نفر مسافر فرهنگی با 2 هزار و 242 خانوار پذیرش شده اند.

سپهری گفت: برای تجهیز مدارس استان 1 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته که با این رقم تابستان امسال تلوزیون، یخچال، فرش، پتو و پنکه برای تجهیز 934  کلاس درس خریداری شده است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش اردبیل تصریح کرد: با توجه به موج دوم سفرها از عید سعید فطر تلاش ما بر این است تا کلاس های ویژه گروه الف و ب خود را آماده کنیم تا در این 20 پایگاه استانی تدارک دیده شده بتوانیم در خدمت میهمانان و مسافران باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon