گمرک بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس می پیوندد


گمرک بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس می پیوندد

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: تلاش و جدیت ما بر این است تا گمرک بین المللی بیله سوار به منطقه آزاد ارس بپیوندد تا امکان توسعه اقتصادی و صادراتی در این منطقه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه معارفه مدیر کل جدید گمرکات استان اردبیل اظهار کرد: یکی از قطب های توسعه استان اردبیل در برنامه ششم و تدوین برنامه پایه توسعه استان در کنار صنعت، کشاورزی صنعتی و گردشگری توجه به قابلیت های تجارت است که نباید از این ظرفیت و توانمندی بالا غفلت کرد.

وی گفت: این استان با داشتن گمرک بین المللی، منطقه ویژه اقتصادی و تلاش برای راه اندازی منطقه آزاد می تواند به دیگر قطب های رونق تجاری کشور و منطقه تبدیل شود که از آسیای میانه تا روسیه مبادلات از این طریق انجام شود.

استاندار اردبیل با بیان مزیت های مناطق آزاد،‌ افزود: در منطقه آزاد تمام درآمدها و منابع حاصل صرف عمران و آبادانی همان منطقه می شود و هیچ پرداختی به خزانه کشور از این محل وجود ندارد.

خدابخش با اشاره به اهمیت گمرکات در انجام فعالیت های اقتصادی، بیان کرد: توسعه تجارت والکترونیکی کردن رویه های گمرکی از اولویت های جدی است که همه در کنارهم باید در تحقق این برنامه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: برای گسترش مراودات تجاری با کشورهای همسایه گام های اساسی برداشته شده و یا درحال برداشته شدن است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل از مدیر کل جدید گمرکات خواست تا برای تحقق برنامه های اقتصادی وصادراتی استان تلاش و جدیت کند تا با جلب رضایتمندی فعالان اقتصادی حمایت از تولید و روانسازی قرایندهای واردات و صادرات در دستور کار قرار گیرد.

خدابخش با تأکید بر این که پیشرفت در سازمان نیازمند تعامل و همکاری افراد است گفت: استان اردبیل از ظرفیت ها و توانمدی های بسیار بالایی برخوردار است که با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان استان را به جایگاه مطلوبی رساند.

وی راه انداری گمرک اصلاندور را در پارس آباد از اولویت های جدی برشمرد و افزود: این مجموعه به رونق اقتصادی و صادرات استان کمک می کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با راه اندازی این گمرک و با همکاری و مشارکت  طرف مقابل و راه اندازی مجموعه منطقه آزاد ارس در گمرک بیله سوار ، توسعه همه جانبه این استان رقم می خورد

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon