پرداخت تسهیلات به طرح های بندری و دریایی دارای توجیه اقتصادی

پرداخت تسهیلات به طرح های بندری و دریایی دارای توجیه اقتصادی

خبرگزاری تسنیم: با تفاهم نامه همکاری بانکی که بین سازمان بنادر و دریانوردی و بانک توسعه صادرات ایران به امضا رسید، امکان پرداخت تسهیلات به طرح های بندری و دریایی دارای توجیه اقتصادی فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این تفاهم نامه توسط علی جهاندیده عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و مجتبی هراتی نیک عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران به امضا رسید.

در این تفاهم نامه طرفین موافقت کردند با معرفی سازمان بنادر و دریانوردی، بانک توسعه صادرات ایران به طرح هایی که در حوزه بندری و دریانوردی توجیه اقتصادی دارند، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این بانک برای توسعه ناوگان هوایی، دریایی، زمینی و ریلی اهمیت زیادی قایل است و تاکنون برای خرید کشتی، واگن، کامیون و هواپیما تسهیلاتی را به متقاضیان پرداخت کرده است.

هراتی نیک افزود: علاوه بر این بانک توسعه صادرات ایران برای تامین کامیون حمل بار در کشور تسهیلات زیادی را از محل منابع مالی خود و صندوق توسعه ملی به شرکت های مورد نظر پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات ایران تاکنون دو بار به مبلغ 200 میلیون دلار برای خرید کشتی و حدود 50 میلیون یورو برای تکمیل زیرساخت های ترانزیت فرآورده های نفتی در خلیج فارس به سرمایه گذاران پرداخت کرده و از این پس با امضای این تفاهم نامه تسهیلات خود را در بخش دریا و بندر نیز به سرمایه گذاران پرداخت خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک توسعه صادرات برای خرید هواپیما و قطعات یدکی و موتور هواپیما تسهیلاتی را در اختیار شرکت های هوایی قرار داده است، گفت: این بانک برای خرید 9 واگن مسافربری نیز تسهیلاتی را به بنیاد مستضعفان پرداخت کرده که هم اکنون این واگن ها در شبکه ریلی کشور فعال هستند.

وی گفت: در قانون بودجه سال جاری پرداخت سه میلیارد و 500 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای طرح های اقتصادی در نظر گرفته شده که طبق مصوبه شورای عالی صادرات غیرنفتی که در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، یک میلیارد دلار آن در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه