سن امید به زندگی در کشور به ۷۲ سال افزایش یافته است


سن امید به زندگی در کشور به 72 سال افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صومعه‌سرا با بیان اینکه کودکی که به دنیا می‌آید امید به زندگیش ۷۲سال است، گفت: هم‌اکنون مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و مزمن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صومعه سرا، رضا ملک زاده عصر امروز در جمع مسئولان علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در 40 سال پیش و قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد بیماری های عفونی در جامعه بودیم، اظهار کرد: امروز شاهد افزایش سن امید به زندگی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مهمترین علت مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی بود، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب این است که با برقراری شبکه بهداشت و درمان و اجرای واکسیناسیون، آب بهداشتی و تغذیه سالم و بهبود روستاها در این سال ها بیماری های عفونی کنترل شد و امید به زندگی در بدو تدول را 22 سال در مردان و 23 سال در زنان افزوده شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کودکی که به دنیا می آید امید به زندگیش 72سال است، گفت: هم اکنون مرگ و میر بیشتر از بیماری های غیرواگیر و مزمن است.

ملک زاده تصریح کرد: 50 درصد مردم ایران زمانی که بیمار می شوند بیماری شان بیماری قلب و عروق، سرطان و تصادفات بوده و پس از این بیماری های کلیوی است.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد علل بیماری ها در کشور بیماری های غیرواگیر و مزمن است که در افراد بالای 40 سال دیده می شود و اکثر مردم در 10 سال نخست بیماری هیچ علایمی ندارند و هنگامی به پزشک مراجعه می کنند که سکته مغزی یا قلبی کرده اند و هزینه زیادی برای درمان باید بپردازند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح تحول سلامت کشور به این امر می پردازد که از این به بعد از بیماری های غیرواگیر و مزمن پیشگیری کنیم، اظهار کرد: مراکز کوهورت بیماری های 10 سال آینده افراد را تا حد زیادی پیش بینی می کند.

ملک زاده با تصریح براینکه 80درصد بیماری های مزمن قابل پیشگیری است، تصریح کرد: 35درصد مردم که بالای 40سال دارند با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon