لیتوانی از ابتدای سال آینده از یورو استفاده خواهد کرد


لیتوانی از ابتدای سال آینده از یورو استفاده خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی لیتوانی تاکید کرد:این کشور از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ میلادی رسما استفاده از یورو را آغاز خواهد کرد و به عنوان نوزدهمین عضو به منطقه یورو خواهد پیوست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس؛ وزیر دارایی لیتوانی در شرایطی از عضویت رسمی این کشور به منطقه یورو از ابتدای سال آینده خبر داده است که دیگر کشور حوزه بالتیک یعنی لتونی نیز از ابتدای سال 2014 میلادی به منطقه یورو پیوسته و استفاده از پول واحد اروپایی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش ژوئن سال گذشته کمیسیون اروپا به جمع بندی نهایی در خصوص معیارهای لازم برای پیوستن لتونی به منطقه یورو رسیده بود. در جولای 2013 میلادی نیز وزرای دارایی اتحادیه اروپا تصمیم رسمی را برای الحاق لتونی به منطقه یورو اتخاذ کردند.

اکنون شورای اتحادیه اروپا مسیر مشابهی را برای عضویت لیتوانی طی کرده است. کمیسیون اروپا رسما با پیوستن لیتوانی به منطقه یورو موافقت کرده و این کشور قرار است از ابتدای سال آینده به منطقه یورو بپیوندد.

کمیسیون اروپا از دولت لیتوانی خواسته است تا تدابیر و اقدامات لازم را برای هماهنگی بیشتر در زمینه الحاق این کشور به منطقه یورو اتخاذ کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان