اتحادیه اروپا ۲ شرکت را به اتهام فروش نفت به سوریه تحریم کرد

اتحادیه اروپا 2 شرکت را به اتهام فروش نفت به سوریه تحریم کرد

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه اروپا دارایی‌های دو شرکت لبنانی و مصری را به اتهام فروش نفت به دولت سوریه بلوکه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه دارایی‌های دو شرکت بازرگانی- نفتی را به اتهام سازماندهی انتقال محموله پنهانی نفت به سوریه، بلوکه کرد.

این دو شرکت از جمله 9 شرکت و سه فردی هستند که به لیست جدید تحریم‌ شدگان اتحادیه اروپا افزوده شده‌اند. در لیست جدید، بخش‌هایی از وزارت دفاع سوریه نیز دیده می شوند.

دو شرکت نفتی تحریم شده عبارتند از شرکت لبنانی "بازرگانی نفتی اقیانوس‌ها" و شرکت مصری "بازرگانی سه اقیانوس‌ها" که دارایی‌های این دو شرکت در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بلوکه شد.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، این دو شرکت متهم هستند که از دولت سوریه حمایت کرده و هماهنگی پنهایی انتقال نفت به سوریه را سازماندهی کرده‌اند.

رویترز دسامبر گذشته گزارش داده بود که دولت سوریه واردات نفت قابل توجهی را از عراق و از طریق یکی از بنادر مصری داشته است.

رویترز نوشت که با وجود تحریم‌های غرب، این حمایت‌ها باعث شده فعالیت ارتش سوریه ادامه پیدا کند.

این خبرگزاری غربی در گزارش خود نوشت: دمشق به طور گسترده‌ای به ایران که یکی از عمده‌ترین تولید کنندگان نفت می‌باشد، وابسته است اما بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که میلیون‌ها بشکه نفت خامی که به دولت "بشار اسد" توسط نفتکش‌های ایرانی منتقل می‌شود از عراق آمده و از طریق شرکت‌های بازرگانی مصری و لبنانی صورت می‌گیرد.

بر اساس اسنادی که توسط رویترز در دسامبر گذشته دیده شده، شرکت لبنانی که تحت تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته، دست کم دو محموله نفتی را برای انتقال به سوریه سازماندهی کرده و در حال سازماندهی محموله سوم بوده است. همچنین شرکت مصری که به تازگی تحت تحریم‌های اتحادپه اروپا قرار گرفته، مسئول بارگیری دست کم یکی از محموله‌های نفت عراق برای انتقال به سوریه بوده است. هر دو شرکت هرگونه مشارکت در تجارت با سوریه را رد کرده‌اند.

شرکت ملی نفت سوریه و پالایشگاه بانیاس و پالایشگاه حمص نیز در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. اتحادیه اروپا این شرکت‌ها را متهم به فراهم کردن حمایت‌های مالی از دولت سوریه کرده است.
"هشام انوار العقاد" بازرگان سوری و رئیس شرکت‌های گروه عقاد نیز به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا افزوده شده است. این گروه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز فعالیت می‌کند. عقاد متهم است که به حمایت از دولت سوریه پرداخته است.

اتحادیه اروپا سرهنگ "سهیل حسن" از فرماندهان نظامی و "عمر ارمنازی" رئیس مرکز علمی سوریه را نیز به لیست تحریم‌های خود افزوده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده این دو فرد به ارتش سوریه در دستیابی به تجهیزاتی که برای نظارت و سرکوب تظاهرات به کار می‌رود، کمک کرده اند. این دو فرد از ورود به اتحادیه اروپا نیز منع شده‌اند.

لیست کنونی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، شامل 192 نفر و 62 سازمان است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت