شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای ادامه کار در روسیه تمایل نشان داده‌اند


شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای ادامه کار در روسیه تمایل نشان داده‌اند

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر روسیه تاکید کرد که مسکو "نشانه‌های روشنی" از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در خصوص ادامه کار و فعالیت در روسیه دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی؛ دیمتری میدویدیف نخست وزیر روسیه امروز چهارشنبه در نشستی با حضور نمایندگان تجاری تصریح کرد: ما نشانه های کاملا روشنی را دریافت کرده‌ایم که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی قصد دارند به کار و همکاری خود با روسیه ادامه دهند.

وی افزود: اکنون فرصت مناسب و خوبی است تا از شیوه های غیر سیاسی استفاده کنیم و به کسب و کارهای کوچک و متوسطی که رویکرد سیاسی کمتری دارند توجه بیشتری داشته باشیم.

روسیه قصد دارد تا به همکاری مشترک و سودمند خود با اروپا ادامه دهد چرا که اروپا یک شریک تجاری بزرگ و مهم برای روسیه است.وی در ادامه گفت: بحران اوکراین واقعا روابط و همکاری ما با اروپا را پیچیده کرده است. ما به همکاری‌های سودمند و مشترک با اروپا ادامه می دهیم. اروپا برای مدت زمان طولانی شریک تجاری مهمی برای ما باقی خواهد ماند.

آمریکا و اروپا روسیه را به دخالت کردن در تحولات اوکراین و حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین متهم کرده اند و بر اساس این ادعاها تحریمهای زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند. آمریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه بخشهای انرژی و بانکی روسیه اعمال کرده و اتحادیه اروپا نیز احتمالا قصد دارد فردا پنج شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کند.

پس از سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین فشارهای غرب بر روسیه به مراتب تشدید شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان