ستاد دیه کشور ۳ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان کمک کرد

ستاد دیه کشور 3 میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان کمک کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ستاد دیه کشور از منابع دولتی و خیرین به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد بیش از ۳ میلیارد تومان به ستاد دیه سیستان و بلوچستان کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم جشن گلریزان که با حضور امام جمعه زاهدان، استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان اجرایی در دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین جشن گلریزان در شهرهای استان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی افزود: این مراسم پانزدهمین مراسم و حسن ختام جشن گلریزان است که در مرکز استان برگزار می‌شود در سال گذشته در 11 شهر استان مراسم جشن گلریزان برگزار شد و امسال به تعداد 15 شهرستان افزایش یافت که جا دارد از ستاد دیه استان و فرمانداران شهرستان‌ها تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: از همه علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات که در سطح استان کمر همت بسته و آستین بالا زدند تا این مراسم به خوبی برگزار شود، تقدیر می‌شود.

حمیدی اضافه کرد: طبق گزارشات مدیرعامل ستاد دیه استان، به همت و تلاش فرمانداران شهرستان‌ها، مراسم جشن گلریزان به نحو احسن و بسیار خوبی با حضور چشمگیر خیرین و نیکوکاران خیراندیش برگزار شد.

وی گفت: در این راستا از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان که همواره یار و یاور و مددکار ستاد دیه از نظر مادی و معنوی بودند و همچنین توجهات وافر استاندار که تاکید زیادی به فرمانداران برای برگزاری این جشن‌ها داشت و نشان از علاقه‌مندی وی به ستاد دیه است، تقدیر می‌شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سطح شهرهای استان به میزان 700 میلیون تومان از طرف خیرین و افراد خیراندیش به صورت نقدی جمع‌آوری شده است که بخشی از آنها به ستاد دیه استان واریز شده و بخشی هم مربوط به تعهداتی است که انشاءالله واریز می‌شود.

حمیدی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری کمک‌ها از سوی افراد خیر و نیکوکار نسبت به سال گذشته، 50 درصد رشد داشته باشد و با توجه به استقبال بی‌نظیری که امروز در این مراسم صورت پذیرفته به حد قابل فبولی برسد و زمینه آزادی تعداد زیادی از مددجویان زندان‌ها را فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به همت خیران و نیکوکاران زمینه آزادی 128 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان فراهم شد که میزان بدهی آنها رقم بسیار بالایی بود و این نشان دهنده همت بالای افراد خیراندیش است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در مراسم جشن گلریزان امروز نیز با کمک خیرین و افراد نیکوکار، 15 نفر از زندانیان جرایم غیر عمده آزاد می‌شوند.

حمیدی عنوان کرد: کل بدهی این مددجویان حدود 14 میلیارد تومان بوده است که سال گذشته یک میلیارد تومان از تعهد خیرین کمک گرفته شده و در مجموع 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از ستاد دیه مرکز به ستاد دیه استان از منابع دولتی و خیرین به منظور آزادی زندانیان کمک شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته، مسن‌ترین زندانی آزاد شده فردی 80 ساله بود که با کمک بلاعوض آزاد شد و جوان‌ترین هم فردی 19 ساله که به دلیل تصادف، دیه ای در حدود 55 میلیون تومان داشت که از زندان آزاد شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که امسال رخ داد این بود که برای نخستین بار مراسم جشن گلریزان در زندان مرکزی زاهدان با حضور خود زندانیان برگزار شد که 25 میلیون تومان از طرف زندانیانی که در بند بودند برای آزادی هم‌زندانیانشان کمک کردند.

حمیدی تصریح کرد: این اقدامات مهم و بسیار خوب سبب تشویق و ترغیب افراد و نیکوکاران می‌شود تا با حضور فعال‌تری در این گونه مراسم‌ها شرکت کنند و زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازند.

وی افزود: امیدواریم در این ماه مبارک رمضان، قدم‌های خیر نیکوکاران و خیراندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مورد قبول درگاه حضرت حق تعالی قرار گیرد و اجر معنوی و اخروی نصیبشان شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon