اصغریان: هنوز عده ای از مسئولین در عقب جبهه اقتصادی حضور دارند

اصغریان: هنوز عده ای از مسئولین در عقب جبهه اقتصادی حضور دارند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: هنوز عده ای از مسؤلین در عقب جبهه اقتصادی حضو دارند و لباس رزم برای مقابله با دشمنان قسم خورده این ملت نپوشیده اندو در عرصه عمل اقدامات مقتضی و کافی را انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سعید اصغریان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با رهبران انقلاب سخنانی را مطرح کرد.

متن کامل سخنان اصغریان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

افتخار دارم به عنوان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان صمیمانه ترین و خالصانه ترین سلام ها و درود های فرزندان انقلابیتان در دفاتر اتحادیه را محضر امام امت تقدیم نمایم.و بار دیگر تأکید کنم که دلدادگان شما لحظه ای از تلاش های جهاد گونه در ترویج و پاسداری از آرمان های امام و انقلاب کوتاه نمی آیند.
و دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که تا آخرین قطره ی خون  با بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار که از خداوند متعال طلب می نماییم در برابر زیاده خواهی مستکبران ایستاده  و  همچون خاری در چشمانشان  فرو خواهیم نشست.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان تشکلی ولایی ضمن رصد اوضاع داخلی و خارجی و اعلام مواضعی قاطع نسبت به مسائل پیرامون خود و توجه به جایگاه کنونی ایران اسلامی در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی  برخود لازم می داند تا در مقابل جنابعالی مطالبی را بیان نماید.

رهبرا

از وظایف دولت اسلامی در این پیچ بزرگ تاریخی ، ذیل ایجاد ارتباط بین مؤمنان عالَم و مرزبانی ارزش ها و دفاع از حقوق مظلومان، دیپلماسی فعال و عزت مندانه است. نقش دستگاه سیاست خارجه در تغییر معادلات جهانی به نفع جمهوری اسلامی، مستضعفین جهان و پیوند کشورهای مستقل از جبهه ی استکبار اقتصادی و سیاسی بسیار مهم و کلیدی است.

با وجود تذکرات فراوان دلسوزان انقلاب، استراتژی اشتباه گره زدن مسئله ی تحریم اقتصادی به موضوع هسته ای باعث ورود دیپلمات های ما به باتلاق مذاکره شد. مذاکراتی که از آن امید رسیدن به نتیجه ی دلخواه ملت و حتی خود فرزندان انقلاب هم نمی رود، چرا که بنای انقلاب اسلامی منافع مشترکی با مستکبران عالم تعریف نکرده است و منطق دینی به ما می گوید که نمی توان در پرانتزهای متعدد بین جبهه ی حق و جبهه ی باطل، به توافق رسید!

تحرکات دیپلماتیک دولت امید، نقد جدی دیگری را بر می انگیزد که چرا تقریباً تمام استعدادهای وزارت خانه به مذاکرات هسته ای مشغول است؟  چرا حرکت عملی برای رساندن صدای استغاثه ی کودکان غزه و مردم عراق به جهانیان و تقویت جبهه ی مقاومت از لبنان و سوریه تا آمریکای جنوبی صورت نمی گیرد؟ قویاً عرض می کنیم که ساعت دیپلمات های ما به وقت منطقه نیست و آفتاب دروغین اروپا، ایشان را در محاسبه ی شب ظلمت بار غرب آسیا به اشتباه انداخته است.

آقا جان!

همان گونه که مستحضرید در نظام آموزشی حاکم برکشور ایرادات فراوانی وجود دارد و شاید بتوان گفت از آن جا که فرزندان این ملت بر اساس این نظام آموزشی تقلید شده از غرب پرورش می یابند بسیاری از مشکلات کشور ریشه در این نظام آموزشی معیوب دارد.

اگر بخواهیم از مواردی چون حافظه محوری ، عدم پرورش خلاقیت و نوآوری و عدم مهارت افزایی کافی بگذریم به نظر ما یکی ازمعضلات اصلی این سیستم نوع نگاه معرفت شناسی حاکم بر محتواهایآن است با نگاهی عمیق به محتواهای  ارایه شده توسط آموزش و پرورش و چینش دروس می توان به راحتی دریافت که این سیستم بیش از هرچیز القا کننده ی معرفت شناسیتجربه گرایی یا به اصطلاح پوزیتیویستی به اذهان دانش آموزان است شاید بتوان گفت حلقه ی مفقوده ی مسأله ی حل نشده ی وحدت حوزه ودانشگاه نیز همین موضوع باشد چرا که همگان می دانند روحانیون ما در حوزه بر اساس معرفت شناسی اسلامی پرورش می یابند و وحی و نقل جزء اصلی ترین منابع معرفتی آن هاست ولی متأسفانه دانش آموزی که پرورش یافته ی نظام آموزشی معیوب کشور است درستی  ونادرستی هر چیز را در گرو اثبات تجربی آن می داند و حتی سعی دارد برای اثبات قرآن کریم هم با تطبیق وحی با علوم تجربی مهر تأیید بر آن بزند

لذا لازم است بازبینی ای عمیق و مبنایی بر نظام آموزشی کشور و بالاخص محتوا های ارایه شده و چینش دروس آن شود و با همتی بزرگ سعی در رفع این مساله ی اساسی نمود چرا که می توان امید داشت با برطرف شدن این مشکل نه تنها مساله ی وحدت حوزه و دانشگاه حل شود بلکه شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه ی علوم انسانی اسلامی نیز باشیم و با این کار هر چه سریعتر در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداشته شود.

عزیزتر از جانمان

در نظام آموزش عالی امروز یک جوان بیست و چند ساله بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه نمی تواند از محفوظات و داشته های خویش برای پیش برد پر قدرت نظام به شایستگی استفاده نماید و ریشه آن در نظام آموزشی حفظیات محورو عدم کسب مهارت و تجربه کافی و عدم پیوند مناسب دانشگاه با صنعت و جامعه به بازار کار می باشدکه البته در کنار آن اصل قرار گرفتن پایگاه های علمی خارجی وISI و عدم توجه به حل مشکلات بومی کشور نیز دیده می شود، بارها دیده ایم که استاد یا دانشجوی ما که خواسته است به درستی از فضای آموزشی موجود استفاده نماید وقت و هزینه های بیت المال را صرف تولید مقالاتی کرده که بیش از هر چیزحل کننده مشکلات کشورها و جوامع غربی است تا مشکلات کشور عزیزمان ایران .

پیشنهاد ما دانشجویان این است که به جای تأکید بر تولید مقاله با این چرخه خنده دار در مجلات خارجی ، شرط ارتقای اعضای هیت علمی و معیار امتیاز دهی به دانشگاه ها را در به ثمر رساندن کار های پژوهشی مبتنی بر نیاز جامعه قرار دهند.

به طوری که چرخه علم از دانشگاه شروع شده وبه یک محصول مورد نیاز در صنعت و جامعه تبدیل شود و بی شک در این صورت در کنار جهش علمی کشور گام های بلندی در راستای خود کفایی ملی برداشته خواهد شد و از ظرفیت های فارغ التحصیلان این نظام آموزشی بیش از پیش وبه صورت تخصصی و علمی استفاده خواهد شد که می تواند در حل یکی از بزرگترین معضلات امروز جامعه ی ایران یعنی بیکاری نقش به سزایی ایفا کند و مسلما در این صورت هر جوان ایران خود را در صف اول رفع مشکلات این کشور می بیند.

رهبرا

مگر جز این است که خداوند در آیه 4 سوره حج یاران خود را آن هایی می داند که هرگاه در زمین قدرت یافتند نماز به پا می دارند و زکات می دهند و امربه معروف و نهی از منکرمی کنند اما چرا همچنان مسؤلین فرهنگی ما خود را به تغافل و تجاهل می زنند و به جای تقویت جبهه خودی در جنگ نرم به فکر رفع فیلتر از فیس بوک و کاهش نظارت بر نشر کتاب هستند. تنگی نفس گرفته ایم آقا ، از بس هوای آلوده در معرض استشمام است. از کدامین قسمت این درد دل عظیم مان بگوییم.

از نظر ما منشأ اکثر مشکلات فرهنگی کشور برخاسته ازنفوذ مبانی فکری نظام لیبرال مآب و امانیستی است اما چرا با وجود تأکیدات حضرتعالی و پیگیری دغدغه مندان در عمل تغییری مشاهده نمی شود.امروز از اصلی ترین مسائل فرهنگی -  اجتماعی در قشر جوان کشور دو مقوله  ازدواج و سربازی می باشد که متأسفانه چندان توجهی به این پتانسیل ها ی عظیم نمی گردد.

مثلأ در مقوله  سربازی چرا با وجود اینکه جوان ها بهترین دوران خود را در حال سپری کردن هستند اما توجهی به کارآموزی و کسب تجربه جوانان صورت نمی گیرد و درست از استعداد ها و پتانسیل های ایشان بهره برده نمی شود  و اکثر اوقاتشان بیهوده سپری می شود ، یا در مقوله ی ازدواج چرا وزارت علوم در اجرایی نمودن قانون تسهیل ازدواج که مصوبه مجلس است اهتمام کافی نمی ورزد.

اماما

همه  ما می دانیم که از ابتدای تاریخ اسلام یکی از بزرگترین جریانات لطمه زننده به تار و پود درهم تنیده  جامعه اسلامی جریان نفاق بوده است جریانی که بر زبان آن کلامی چون عسل جاری می شود ولی با اعمال متناقض با گفتارش جام های زهر آگین را به امت اسلامی پیش کش می کند .جامعه اسلامی دانشجویان این فرصت را مغتنم دانسته تا از حضرتعالی به عنوان امام و پیشوای خود رهنمود های لازم را برای برخورد صحیح با این جریان 1400 ساله کسب نماید لذا از حضرتعالی خواهشانه تقاضا مندیم ما را در این مورد از هدایت های خود محروم نفرمایید.

آقا جان

در بحث اقتصاد مقاومتی که حکیمانه از زبان شما جاری شده است چند نکته حایز اهمیت می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر نیزاشاره نمود :
الف )  بایستی توجه ویژه داشت که تقسیم بندی اقتصادی جدیدی در جهان در حال شکل گیری است و تقسیم بندی کنونی  یعنی جهان توسعه یافته ودر حال توسعه یا به نوعی صنعتی و غیر صنعتی در حال رنگ باختن است و تقسیم بندی جدیدی تحت عنوان جهان صاحب علم ودانش وجهان صاحب صنعت در حال شکل گیری است .

هشدارما به دستگاه های برنامه ریز و نویسندگان و مجریان سند چشم اندازاین است که مبادا دوباره بخواهیم به حداقل ها اکتفا کنیم و بعد از دو دهه کار و فعالیت ، باز شاهد این باشیم که جزء صنعتی ها هستیم و از دانش روز و منابع سرشار اقتصادی آن محروم باشیم.

ب )  ساختار زمخت بوروکراسی کشور مانعی بزرگ ، برای آزاد سازی ظرفیت های اقشار مختلف ملت بالاخص جوانان صاحب فکر و تولیدکنندگان می باشد که به عنوان سرعت گیری در مسیر پیشرفت درونزا شدیدأ نیاز به اصلاح دارد و پیشنهاد ما ایجاد مجموعه ای فرادستی است تا همه سازمانهای اجرایی را از لحاظ هماهنگی ، موازی کاری وتنافضات بررسی کند و به صورت کاملا مشخص ، خلاها را شناسایی و هماهنگی را بین نهادها و ساختار ها ایجاد نماید.

ج ) برخورد شعارگونه با اقتصاد مقاومتی : متاسفانه در عین تأکیدات مکرر شما مبنی بر جنگ تمام عیار اقتصادی ظاهرأ هنوز عده ای از مسؤلین در عقب جبهه  اقتصادی حضو دارند و لباس رزم برای مقابله با دشمنان قسم خورده این ملت نپوشیده اند ودر عرصه ی عمل اقدامات مقتضی و کافی را انجام نداده اند ؛ ما به عنوان دیده بانان این ملت به مسؤلین بار دیگر اعلام می کنیم که امروز جنگ و دشمن تا بن دندان مسلح و  هوابس ناجوانمردانه سرد است.

د )  فرهنگ نا مطلوب اقتصادی در بین اقشار مردم از جمله عوامل موثر در عدم تحقق کامل اقتصاد مقاومتی می باشد امروز ولع مصرف کالا بالاخص کالاهای خارجی در بین مردم به شدت نمایان است و البته در این زمینه نقش صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم ترین نهاد های فرهنگ ساز به شدت مشهود می باشد ایجاد نیازهای کاذب و سوق دادن مردم به سمت مصرف گرایی در برنامه های صدا وسیما به وضوح دیده می شود.

انشاالله با انتخاب مدیران جوان، پر انرژی ،مبتکر و متعهد شاهد تغییر رویه  مطلوب در سیاست گذاری های صدا و سیما باشیم و ما وملت ایران نیز با اصلاح بعضی از عادات نامطلوب خویش در بالنده شدن این کشور اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی گامی عملی برداریم.

پدر جان

در عرصه بهداشت و درمان ضمن تقدیر و تشکر و حمایت جدی از زحمات وزیر محترم بهداشت و دست اندر کاران این عرصه لازم میدانیم که توجه مسئولین را به نکات زیر جلب نماییم:

الف) اولین و شاید مهمترین مشکل نظام سلامت کنونی را می توان رویکرد درمان محوری به جای رویکرد سلامت محوری دانست که همین امر موجب شده علی رغم هزینه های زیادی از بیت المال و همچنین تلاش های فراوان مسئولین مربوطه هنوز تا جایگاه مطلوب سلامت فاصله داشته باشیم انتظار ما این است که در طرح تحول نظام سلامت در این مقوله نیز گام های عملی و جدی برداشته شود

ب) بیمه در کشور ما همچون سایر کشورها به دنبال ورود بیشتر برای خود است . در چرخه بیمار-پزشک-نظام سلامت جایگاه بیمه به عنوان تامین کننده منابع مالی برای ارائه کنندگان خدمت در نظر گرفته شده است. متاسفانه سود که در ذات بیمه وجود دارد با مقوله ای به نام سلامت که حق مردم است قابل جمع نیست .برای حل این معضل اساسی بایستی به دنبال الگویی جایگزین گشت و شاید در این مقوله تکیه بر موضوع وقف بتواند راه گشا باشد.

پیشوای ما

انقلاب اسلامی ذاتاً دینی ست و با ادعای اداره جامعه توسط دین به وقوع پیوست و با تشکیل نظام اسلامی دومین گام خود را استوار برداشت. حال سوال اینجاست. مگر نه اینکه حکومت دینی برای اداره جامعه توسط دین به نرم افزار دینی نیازمند است؟ ومگر غیر از این است که مهمترین منبع نرم افزارساز برای انقلاب اسلامی ” حوزه علمیه ” است؟

البته تشبیه حوزه های علمیه به مرداب سکوت و جمود صحیح نمی باشد اما آیا حوزه های علمیه با تمام عملکردهای خوب خود، در این امر تمدن ساز، کوتاهی نکرده است؟ این سوال فرزندان انقلاب از ” قم” است.

ما معتقدیم که حوزه  علمیه پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است و برای تداوم انقلاب نیاز به جوششی دینی داریم که بی شک وظیفه حوزه های علمیه است. حوزه ی علمیه این بار در نقش خود حکومت ظاهر شده، حکومتی که فلسفه عملی تمام فقه در زندگی بشریت است. حوزه باید هر چه سریعتر از فقه فردی به فقه اجتماعی گذر کند. همانگونه که امام راحل (ره) در منشور روحانیت می فرمایند: ” روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست. حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را در دست داشته باشند.”

دانشگاه های ما در خلأ نخبگان اندیشه محور در حوزه علوم انسانی اسلامی به سر می برد و عدم جاری شدن آب حیات حوزه علمیه بر خاک خشک دانشگاه کاملاً مشهود است.

در آخر لازم به ذکر است یاد آوری کنیم ما جوانان ایران اسلامی در برابر تمام هجمه های دشمنان و فتنه های رنگارنگشان مانند فتنه آمریکایی 88 می ایستیم  و ضمن محکوم نمودن حضور هرگونه فتنه گر در عرصه ی مدیریتی کشور با دعای خیر امام زمان (عج) که انشالله شامل حالمان شود و رهنمودهای مقام معظم رهبری که از آن بهره مند می شویم پرچم اسلام را تا آخرین قله های کفر جهان برافراشته می سازیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon