بیانی: هنوز فعالان فتنه ۸۸ آزادانه در اجتماع حضور دارند

بیانی: هنوز فعالان فتنه 88 آزادانه در اجتماع حضور دارند

خبرگزاری تسنیم: دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به لزوم برخورد قضایی با مسببین فتنه تاکید کرد:هنوز فعالان فتنه ۸۸ آزادانه در اجتماع حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در سخنانی مطالب را در محضر رهبر انقلاب مطرح کرد.

متن سخنان وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستوده فیها

سلام بر سر الهی و حافظ مظلومان فلسطین ، بقیه الله الاعظم

آقا جان سلام علیکم.بنده مامور ابلاغ سلام گرم ،صادقانه و مخلصانه دانشجویان انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور(دفتر تحکیم وحدت) به شما هستم.ان شاء الله که پذیرا باشید.و اما بعد

انقلابی به وسعت تاریخ درسرزمینی به اندازه دلهای آزادگان جهان رخ داده است.

انقلابی از پس انقلابها و از پیش یک انقلاب.سلف انقلابی که قرار است دلها و دنیا را فتح کند و حلاوت اسلام ناب را به بشریت بچشاند لذا مقدمه‌ای نیاز دارد تا راه را هموار سازد.راه را همواره و دلها را آمده کند.همه چیز در قطع کوچکتری در حال رخ دادن است. نائبی سکان بدست،انقلاب را به انقلاب موعود می رساند،که «یأمَنُ مَن رَکبَها و یَغرَغ ُمَن تَرَکَها».

و استکبار همان شیطان نشسته درکمین کشتی انقلاب، غافل از اینکه کشتی و کشتی بان را قاعده لطف در بر گرفته است.

کشتی به پیش می رود و شرایط سخت تر می شود. واستکبار گاه به اسم دموکراسی و حقوق بشر نمود پیدا می کند،گاه طبل کفر را می نوازد و گاه زیر پرجم تکفیر سینه می زند،گاه در لباس شیعه قمه بر سر خود و دین می کوبد و گاه در لباس سنی برادر می کشد.

هم او که سالهاست به جان میراث مسلمانان دنیا افتاده و پاره تن اسلام را جدا می خواهد،و چهره کریه خود را سالهاست در فلسطین به بشریت نمایانده است.نه امروز در اثر فجایع غزه که سالهاست ،اصل ، برای ما اجرای فرمان امام خمینی است که فرمود:اسرائیل باید از بین برود.

اسرائیل باید از بین برود و هیچ حالت دیگری برای ما متصور نیست.برای ما که خود را سرباز جبهه جهانی اسلام می دانیم مسیر افراشتن پرچم لااله الا الله برقلل رفیع کرامت انسانی از جایی جز بیت المقدس نمی گذرد .اسرائیل باید از بین برود. چه با صلح چه با جنگ.چه غرب خوش داشته باشد. چه نداشته باشد. چه تحریم شویم چه نشویم.چه بکشیم چه کشته شویم که «إهدی الحُسنَیَین».

فرزندان انقلاب که امروز در نوک پیکان این مبارزه به مذاکره می پردازند باید هوشیار باشند که در این پیچ تاریخی رصد عملکرد دشمن و ودشمن شناسی در پیشرفت جبهه حق نقش اصلی داشته و مبارزه با شیطان ریشه در تاریخ دارد.

قرآن کریم آنجا که به داستان طالوت و جالوت می پردازد دنیا طلبی و اسیر دنیا شدن را مشخصه اصلی کسانی می داند که گرفتار اغواگری شیطان می شوند. کسانی که زندگی اشرافی دارند و گرفتار دنیا هستند مطمئنا در مبارزات با محاسبات دنیایی خود عمل می کنند و نصرت الهی را در آن وارد نمی کنند.

و اما بعد

انقلاب اسلامی ما داعیه دار نیابت انقلابی توحیدی است.توحیدی که هر روز بیش از پیش لزومش در زندگی ما احساس می شود.عرفانی که باید برای همه اقشار جامعه تئوریزه شود .عرفانی کاربردی، در سطح عموم مردم،  تا در پی آن نتیجه شود: مردمی که هر روز بیشتر تجلی عرفان انقلابی هستند.مردمی که نگاه به بیرون را تیری از جانب شیطان می دانند.اقتصادشان بوی برکت می دهد و سیاست خارجه شان گام های نفی سبیل بر می دارد.پزشکان طب الرضا می  دانند و دانشگاهها ولو به سین می روند. دوستان مروت می چشند و موشکها و ما رمیت اذ رمیت می خوانند.

فرمولهای من در‌آوردی و رسانه های غربی و شرقی  محاسباتشان را به خطا نمی برد که فرمول اصلی دنیای توحیدیشان  پنج به اضافه 9 است.

و اینک، نکاتی از باب درد دل و انتقاد و راهکار در چند بند:

1. با توجه به تاکیدات جنابعالی پیرامون  تحقق دانشگاه اسلامی متاسفانه این ایراد به بدنه دانشجویی و دانشگاه های ما وارد است که مدل نگرش حضرتعالی هنوز استخراج و عملیاتی نگردیده که جای عذر تقصیر به محضرتان را دارد.

2. تئوری ولایت فقیه به عنوان اصلی مترقی و رکن نظام اسلامی با گذشت 35 سال از انقلاب  متاسفانه هنوز برای نخبگان و سایر اقشار اجتماعی ما تبیین نشده است. این در حالی است که همگی با جایگاه و مسئولیت نهادهایی مانند ریاست جمهوری،قوه قضائیه، انتخابات و غیره آشنا هستند اما کارکردها و نسبت امام و امت را نمی دانند.و تاکنون کارکردها و فواید این نهاد بوده  که مردم را جذب آن نموده است . این وظیفه نظام است که نهاد های خود را بصورت تئوریک برای مردم خود بیان کند و همه را با این نهاد ها آشنا سازد اما متاسفانه تاکنون از سمت آنها که احساس می شود این وظیفه را بر عهده دارند اقدامی عملی رخ نداده واین به مصابه نقطه ضعفی برای این نظام است.

3. با وجود گذشت چندین سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز تحزب به معنای اسلامی و انقلابی در کشور به عنوان امری معلق در بین باید و نباید مانده است. و هیچ کس به سوال خوب یا بد بودن حزب و چگونه بودن و چگونه نبودن احزاب در داخل نظام اسلامی پاسخ نگفته است.و متاسفانه همچنان با مشکلاتی که احتمال می رود با حضور احزابی اسلامی برطرف شوند مواجه ایم مثلا در دوران انتقال دولتها شاهد بد اخلاقی ها و تسویه حسابهایی هستیم که به نظر می رسد راهکار آن را می توان در تحزب اسلامی جست.احزابی که فرهنگ و اقتصاد و سیاست وعمران و اجتماع را با هم می بینند و در تمامی این شئون نظریه پردازند و متخصص، و کارنامه شان در معرض قضاوت جامعه است.براستی احزاب در جامعه ما حضور دارند  اما نقششان چیست؟احزاب هستند اما گویی سیستم ، حزبی نیست . حزب در تراز انقلاب اسلامی چه ویژگی هایی دارد؟چگونه باید پتانسیل احزاب را به خدمت گرفت؟

4.(نماینده ولی فقیه فقط در برابر ولی فقیه پاسخگوست)این جمله ای است که هنگام نقد و مطالبه از برخی حامیان نمایندگان شما می شنویم.این درحالی ست که جنابعالی خود صراحتا به لزوم پاسخگو بودن منصوبینتان تاکید دارید.اما همچنان درب نهادهایی همچون آستان قدس رضوی بر روی منتقدین به سختی بسته است. نهادی که 35 سال از عمر خود را با یک مدیر و میلیاردها تومان نقدینگی طی می کند، آیا نباید پاسخگوی سوالات منتقدین باشد؟

5. هنوز جوانان ابتدای انقلاب اسلامی ، نمازهای جمعه خروشان و پر انرژی جنابعالی را بخاطر دارند. نمار جمعه هایی که ظرفیتی وصف نا شدنی برای انقلاب اسلامی بود اما متاسفانه اینک خبری از آن نمازها نیست. ائمه جمعه سالخورده و بعضا با رویکرد های جناحی مانع بروز ظرفیت های بالا و جذب جوانان به نماز وحدت آفرین جمعه اند.و دیگر تعداد جوانانی که در نماز جمعه شرکت می کنند با ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست.

6.عدالت، یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است و یکی از نمادهای آن را در نظام اسلامی می توان قوه قضائیه دانست ، که متاسفانه هنوز با تراز انقلاب اسلامی فرسنگ ها فاصله دارد. هنوز فشارهای بیرونی بر این قوه تاثیر می گذارد و هنوز تا مطالبات، مردمی نشود دانه درشتها و آقا زاده‌ها مصونیت دارند.

بعد از گذشت چند سال پرونده کرسنت و تامین اجتماعی هنوز درگیر مقدمات هستند و پرونده های کلان فساد اقتصادی پشت درب اتاق مسئولین حاضرو سابق و اسبق گیر می کند. و هنوز فعالان فتنه 88 آزادانه در اجتماع حضور دارند و گویی دوستان قضایی را جرات مقابله نیست.

استقلال قوه قضائیه ، محدود ساختن مصونیت های قضایی ، تدوین قوانین کم اما موثر با ضمانت اجرای بالا و تصویب قانون جرائم سیاسی از جمله مطالباتی است که می تواند این قوه را در اجرای وظایف خود یاری نماید.

7. فرهنگ،همان نقطه‌ای که ما را نگران می سازد. همان جایی که در پیچ تاریخی خوب نمی پیچد. سبک زندگی غلط، فرهنگ اقتصادی غلط، موضع گیری مغرضانه ،همان موضع گیری ای که اگر تورم نقطه به نقطه پایین هم برود نمی بیند و حرف خود را می زنند.و مسئولین غلط، همان ها که کار را برای بیلان کاری انجام می دهند نه برای باقیات صالحات. همانها که هر نوع تئاتر و فیلم ضد ارزشی را هم کار فرهنگی می خوانند.اشرافیت  و دنیا طلبی را تئوریزه می کنند .

و در انتها از طرف دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت ضمن بیعت مجدد با حضرتعالی خواهشمند است در صورت صلاحدید پاسخ جنابعالی را در مورد موارد مطروحه بخصوص تئوریزه کردن عرفان اسلامی در تمامی سطوح جامعه که در ابتدا مطرح شد جویا می شویم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon