پایان بی‌نتیجه مجمع انتخاباتی و جای خالی ضربات پنالتی


پایان بی‌نتیجه مجمع انتخاباتی و جای خالی ضربات پنالتی

خبرگزاری تسنیم: مجمع انتخابات هیئت تنیس روی میز قم که با حضور دبیر فدراسیون تنیس روی میز در قم برگزار شد در روزی پرحاشیه به دلیل تساوی آرا بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجمع انتخاباتی هیئت تنیس روی میز استان قم در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد اما در اتفاقی نادر، رئیس جدید این هیئت انتخاب نشد.

عدم حضور رئیس فدراسیون در قم

در این مراسم بر خلاف اعلام قبلی رئیس فدراسیون تنیس روی میز شرکت نکرد و به جای وی احسان باقری دبیر فدراسیون تنیس روی میز و علیرضا حجازیان رئیس کمیته داوران و مسابقات حضور پیدا کردند.

احسان باقری در این مجمع بر اساس قانون، نایب رئیس مجمع انتخاباتی بود و ریاست مجمع بر عهده حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان قم بود.

انتخابات هیئت تنیس روی میز قم با تعداد 5 نامزد برگزار شد و مهدی اکرامی مقدم، محمد عموییان، سیدرضا مسجدی، محمد بهتریان و محمد مصباحی نامزدهای احراز ریاست هیئت تنیس روی میز قم بودند.

اکرامی مقدم و بهتریان در جریان این مراسم و پیش از برگزاری انتخابات به نفع محمد مصباحی انصراف دادند گرچه آن‌ها برنامه‌های خود را اعلام کردند و ابراز علاقه کردند تا در صورت پیروزی مصباحی، برنامه‌هایشان را در هیئت تحت امر مصباحی اجرایی کنند.

سید رضا مسجدی نیز اصلا در این مراسم شرکت نکرد تا به صورت خودکار از فهرست نامزد‌ها کنار رفته و رقابت بین عموییان و مصباحی شکل بگیرد.

صاحبان آرا

اعضا و صاحبان حق رای مجمع انتخابات هیئت تنیس روی میز قم شامل حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان قم و ریاست مجمع، آزاده مهدوی نایب رییس هیئت تنیس روی می‌ز، احمد مولوی نماینده باشگاه خورشید، فاضل‌زاده نماینده باشگاه شهید آبکار، سعید آذرنوش نماینده ورزشکاران، ابوالفضل مختاری نماینده ورزشکاران بودند.

فاطمه محقق به عنوان نماینده ورزشکاران بانوان، علی زکی‌زاده به عنوان نماینده مربیان، منیره امیری خواه به عنوان نماینده مربیان بانوان، ولی الله دیرباز نماینده داوران، منصوره سادات شریف نماینده داوران بانوان، علی رسولی نماینده کهک، رضا محمدی کاشانی نماینده بخش مرکزی و هاشم عابدزاده نماینده آموزش و پرورش به همراه نماینده بخش خلجستان دیگر اعضای دارای حق رای بودند.

تساوی آرا و اخراج محترمانه نامزد‌ها

پس از انجام رای گیری هر یک از دو نامزد باقی مانده 8 رای به دست آوردند و برای رای گیری مرحله دوم، با اعلام معاون مدیر کل ورزش و جوانان قم، نامزد‌ها جلسه را ترک کردند.

در این مجمع 16 نفر، حائز حق رای بودند و پس از انجام رای گیری هر یک از دو نامزد باقی مانده 8 رای به دست آوردند تا مطابق قانون پس از استماع سخنان نماینده فدراسیون تنیس روی میز و مدیر کل ورزش و جوانان بار دیگر رای گیری شود.

در بین مراحل نخست و دوم رای گیری، نماینده فدراسیون تنیس روی میز از نامزد‌ها خواست تا بار دیگر انتخاب خود را بررسی کنند و اهمیت انتخاب خود را به طور کامل درک و از مسئولیت خود آگاه باشند.

برای رای گیری مرحله دوم، با اعلام سید مهدی غیاثی معاون مدیر کل ورزش و جوانان قم، نامزد‌ها جلسه را ترک کردند و بار دیگر رای گیری انجام شد که هیچ یک از اعضای مجمع تغییری در نظر و رای خود نداد و بار دیگر تساوی 8 در برابر 8 سبب شد رئیس هیئت تنیس روی میز قم مشخص نشود.

پایان بی‌نتیجه جلسه و ادامه کار عموییان

در پایان جلسه، مدیر کل ورزش و جوانان قم اعلام کرد که با پیشنهاد وی به فدراسیون تنیس روی میز و تایید رئیس فدراسیون، سرپرستی برای هیئت تنیس روی میز استان قم تا زمان برگزاری مجمع بعدی انتخاب می‌شود و تا زمان انتخاب سرپرست محمد عموییان دبیر فعلی این هیئت اجرای برنامه‌های هیئت را در اختیار دارد.

بدین ترتیب جلسه طولانی مجمع انتخاباتی هیئت تنیس روی میز استان قم در اتفاقی عجیب و نادر، بدون حضول نتیجه‌ای پایان یافت.

حاشیه‌ها، تنش‌ها و جای خالی ضربات پنالتی

برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت تنیس روی میز قم حاشیه‌های زیادی هم داشت که اعتراضات مکرر مهدی اکرامی مقدم، نامزد مستعفی و کنار رفته به نفع مصباحی از آن جمله بود.

اکرامی مقدم پیش از آغاز مراسم درگیری لفظی مختصری با یکی از کارمندان اداره کل ورزش و جوانان قم پیدا کرد و پس از انجام رای گیری مرحله نخست، بار‌ها به نماینده حراست اداره کل ورزش و جوانان در مورد نظارت بر آرا معترض شد که اعتراضات وی بی‌مورد به نظر می‌رسید.

پس از تساوی آرا، یکی از حضار در جلسه به شوخی گفت که حالا که آرا مساوی شده، کار به ضربات پنالتی می‌کشد یا خیر و این در حالی بود که برخی از حاضران واقعا نمی‌دانستند در چنین موقعیت نادری، چه تصمیمی اتخاذ می‌شود.

سید مهدی غیاثی معاون توسعه ورزش قم در هنگام استماع سخنان نامزد‌ها، چند بار به نامزد‌ها تذکر داد که فقط از برنامه‌های خود صحبت کنند و از تخریب یا مقایسه‌های نابجا بپرهیزند.

پس از اینکه محمد بهتریان در انتقاد از برنامه‌های هیئت تنیس روی میز فعلی اظهار کرد که هیئت فعلی برنامه‌ای برای فعالیت بانوان در ساعات عصر و شب تدارک ندیده است محمد عموییان به وی گفت که شما احتمالا چون در قم زندگی نمی‌کنید اطلاع ندارید که این برنامه در قم دایر است و بانوان در سانس‌های عصرگاهی هم از امکانات تنیس روی میز استفاده می‌کنند.

حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان قم نیز پیش از جمع اوری آرا صریحا اعلام کرد که اداره کل ورزش و جوانان قم از هر یک از نامزد‌ها که در انتخابات پیروز شوند با تمام قوا حمایت می‌کند.

عموییان پس از انتقادات سایر نامزد‌ها به ناموفق بودن هیئت فعلی در وقت 10 دقیقه‌ای که برای بیان برنامه‌های خود داشت اعلام کرد که هیئت تنیس روی میز استان قم در سال 89 رتبه پنجم، در سال 90 رتبه سوم، سال 92 رتبه سوم مشترک را در بین هیئت ورزشی استان قم کسب کرده است و اصولا این نتایج نمی‌تواند مربوط به یک هیئت ورزشی ناموفق باشد.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon