اجرای حکم حکومتی در مسئله عید فطر واجب است


اجرای حکم حکومتی در مسئله عید فطر واجب است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه در سراسر دنیا اجرای حکم حکومتی واجب است گفت: از نظر عقیدتی نیز همان‌گونه است و این حکم برای ما سندیت دارد و مصداق این امر روز عید فطر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا سید محمد سعید حسینی در نشست صمیمی استاندار کردستان با جمعی از علما و روحانیان شهرستان سنندج در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان با اشاره به آیه 39 سوره احزاب اظهار کرد: به مصداق این آیه از قرآن  به روحانیون  مسئولیت بسیار سنگینی درباره شریعت رسول اکرم(ص) محول شده است.

وی با تاکید بر اهل تدبیر و بصیرت بودن علما گفت: این لطف و مرحمت خداوند متعال است که شامل حال علما شده است و آنان به عنوان بخشی از امت پیامبر اکرم(ص) وارث قرآن و سنت نبوی شده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج  با بیان این که در برابر برخی از مسائل باید با درایت به تفکر پرداخته و سپس تصمیم‌گیری شود تصریح کرد: در گذشته به دلیل این که اهل هر مذهب مدون اسلامی به همان مذهب خود عمل می کردند امت بسیار منسجم بودند اما در زمان حاضر اینگونه نیست.

وی گفت: امروزه مردم مورد بازیچه قرار گرفته‌اند و بسیاری از امت رسول اکرم دیگر مقید به مذهب خاصی نبوده و برداشت از دین شخصی و سلیقه ای شده است که در این بین روحانیان مقصر هستند.

ماموستا حسینی افزود: این که در یک شهر و استان دو بار عید برگزار شود در چارچوب دین و عقلانیت گنجانده نمی‌شود.

وی بر تصمیم گیری عاقلانه در این زمینه تاکید کرد و از روحانیون درخواست کرد که با تصمیم گیری های نادرست خود، مردم را به بیراهه نکشانند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه در سراسر دنیا اجرای حکم حکومتی واجب است گفت: از نظر عقیدتی نیز همان گونه است و این حکم برای ما سندیت دارد و مصداق این امر روز عید فطر است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon