آمریکا برای پیاده‌سازی اهداف خود از داعش استفاده‌ می‌کند


آمریکا برای پیاده‌سازی اهداف خود از داعش استفاده‌ می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: داعش بلایی به جان جهان اسلام بود و آمریکا از این گروهک تروریستی برای پیاده‌سازی اهداف خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست صمیمی استاندار کردستان با جمعی از علما و روحانیان شهرستان سنندج در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان، با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان و حالات ویژه انسان در این ماه اظهار کرد: در این ماه خوف انسان از مقام الهی بیشتر می‌شود و این خوف از جایگاه عدالت، قضاوت، و حاکمیت الهی است.

وی با اشاره به اینکه همه اعمال بشری توسط فرشتگان الهی ثبت می‌شود گفت: خدایی که شاهد همه اعمال بشر است درباره این اعمال قضاوت می‌کند و کسی که با ترس از جایگاه الهی به انجام تکالیف خود بپردازد جنت مأوای او خواهد بود.

تلاش علما پیاده کردن احکام الهی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به خدمات علما به جامعه بشری اشاره و تصریح کرد: علما جایگاه خداوند را خوب درک می‌کنند و تلاش آنها این است که عین احکام الهی در جامعه اجرا شود.

وی گفت: وظیفه همه علمای اسلام این است که خود ابتدا دستورات الهی را اجرایی کنند و تا سر حد جان از حدود الهی دفاع کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به نزدیکی احکام مذهب تسنن به تشیع اشاره کرد و افزود: شهید ماموستا برهان عالی در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت به صراحت به این امر اشاره کرد که مذهب شافعی نزدیک‌ترین مذهب در میان مذاهب اربعه اهل سنت به مذهب اهل تشیع است.

اعلام روز عید فطر تنها از اختیارات حاکم اسلامی است

وی به در پیش بودن عید سعید فطر و ضرورت برپایی نماز عید در وحدت کامل اشاره کرد و گفت: مطابق آموزه‌های دینی هرکس هلال ماه شوال را رؤیت کرد می‌تواند روزه خود را بشکند اما اعلام عید تنها در حیطه اختیارات حاکم اسلامی است و در همه کشورهای اسلامی حاکم همان کشور عید فطر را اعلام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران برای رؤیت هلال هزینه نمی‌شود افزود: نماز عید فطر یک عبادت وحدت بخش است و لذتی هم که در وحدت اسلامی وجود دارد در هیچ امر دیگری قابل لمس نیست.

مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است

وی به مسئله فلسطین و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین تنها مربوط به مردم این کشور نیست بلکه مسئله جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به حمایت صریح ایران از مقاومت فلسطین اشاره کرد و افزود: ملت مسلمان ایران حامی ملت فلسطین هستند و ما این امر را بارها به صراحت اعلام کرده‌ایم و از بیان آن باکی نداریم.

داعش بلایی به جان جهان اسلام بود

وی به فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: داعش بلایی به جان جهان اسلام بود و آمریکا از این گروهک تروریستی برای پیاده کردن اهداف خود به خوبی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به مداوای مجروحان داعش در اسرائیل گفت: این گروهک تروریستی در عراق و سوریه فجایع فراوانی به بار آورد ولی نه این گروهک مزدور و نه حامیانش جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارند.

آنچه امروز کشور دارد نتیجه اطاعت مردم از ولایت است

وی به وضعیت باثبات ایران و امنیت پایدار حاکم در کشور اشاره و تأکید کرد: همه آنچه امروز ملت ایران از آن برخوردار هستند نتیجه پیروی محض آنها از مقام معظم رهبری است و وحدت، امنیت و عزت ملت ایران نتیجه اطاعت از ولایت است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon