برخی از حکام کشورهای اسلامی در وقوع جنایت غزه شریک هستند


برخی از حکام کشورهای اسلامی در وقوع جنایت غزه شریک هستند

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: برخی از حکام کشورهای اسلامی در جنایاتی که در غزه در حال وقوع است شریک هستند و درباره این امر باید روشنگری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با جمعی از علما و روحانیان شهرستان سنندج در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان با گرامی‌داشت یاد شهدای مظلوم رمضان 88 کردستان اظهار کرد: در مقطع حاضر و در آستانه روز جهانی قدس شرایطی بر جهان اسلام حاکم است که این شرایط باید به دقت بررسی شود.

وی گفت: قرن بیستم قرنی عجیب و تحول آفرین بود و تکنولوژی در این قرن فارغ از پیشرفت‌هایی که به وجود آورد در برخی موارد مورد استفاده ناصحیح قرار گرفت و به این دلیل فجایع فراوانی در دنیا به وقوع پیوست.

میل به سلطه‌گری آمریکا در جهان پس از جنگ جهانی اول

استاندار کردستان تصریح کرد: دانشی که به واسطه رحمت خداوند در اختیار انسان قرار گرفت در این قرن در مسیر ساخت سلاح‌های مرگبار مورد استفاده قرار گرفت و مصائبی برای نوع بشر به بار آورد.

وی با یادآوری وقوع جنگ جهانی اول گفت: با وقوع جنگ جهانی اول اروپا درگیر ویرانی‌های این جنگ شد و دول اروپایی تضعیف شدند و در عین حال آمریکا به دلیل دور بودن از این درگیری‌ها به عنوان یک قدرت مطرح شد و تحت عنوان کمک به کشورهای آسیب دیده سلطه خود را در این کشورها گسترش داد.

زاهدی  افزود: محصول جنگ جهانی دوم هم ظهور کمونیسم و شکل گرفتن صهیونیسم به عنوان یک نظام سیاسی در خاورمیانه بود.

سیاست آمریکا تا چند سال قبل دخالت نظامی در کشورها بود

وی خاطر نشان کرد: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک قدرت برتر در مقابل شرق و غرب قرار گرفت و دکترین این کشور تا چند سال اخیر مداخله نظامی در کشورهای دیگر بود.

استاندار کردستان سرکوب نهضت‌های آزادی‌ بخش در آمریکای لاتین را یکی دیگر از سیاست‌های آمریکا پس از جنگ جهانی دوم عنوان کرد و گفت: این رویکردهای سیاسی مخالف‌های داخلی فراوانی را در آمریکا به دنبال آورد و هزینه فراوانی بر دوش این کشور تحمیل کرد و همین دلایل سبب شد آمریکا رویکرد خود را تغییر داده و برای مثال در کشورهای اسلامی، سیاست رو در رو کردن مسلمانان با همدیگر را در پیش گیرد.

جریان‌سازی سیاست اخیر آمریکا در کشورهای اسلامی بوده است

وی با اشاره به اینکه ظهور انقلاب اسلامی زنگ خطری برای شرق و غرب بود افزود: سیاست چند سال اخیر آمریکا در کشورهای اسلامی جریان‌سازی و به جان هم انداخت پیروان مذاهب مختلف اسلامی بود.

زاهدی به فعالیت‌های القاعده اشاره کرد و گفت: اصل و ریشه القاعده در آمریکا طراحی شد و بن لادن، خود تحصیل کرده آمریکا بود و آمریکا تنها پس از اینکه دید نمی‌تواند از القاعده حمایت کند رهبر این گروهک را به قتل رساند و آن را به شاخه‌های مختلفی تقسیم کرد.

برنامه داعش تکه تکه کردن خاورمیانه به عنوان مرکز دنیای اسلام است

وی با اشاره به اینکه ابوبکر البغدادی، رهبر فعلی داعش خود یکی از اعضای اصلی القاعده بوده است افزود: برنامه داعش تکه تکه کردن خاورمیانه به عنوان مرکز دنیای اسلام است.

استاندار کردستان به اوضاع کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: وجود چند ارتش قوی اسلامی در کنار مرزهای رژیم صهیونیستی خطری بالقوه برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌آمد بنابراین امریکا و هم‌پیمانانش بر آن شدند تا این ارتش را به نابودی بکشانند و آنچه در عراق و سوریه رخ داده این امر را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین منابع نفت جهان در خاورمیانه قرار دارند و درآمد حاصل از فروش این منابع می‌تواند در دنیا اثرگذار باشد افزود: درآمد حاصل از فروش نفت در کشورهای اسلامی در حال حاضر صرف خرید اسلحه شده و سلاح‌ها هم علیه مردم مسلمان به کارگیری می‌شوند.

مستکبران با حمایت از داعش به دنبال نمایش چهره‌ای خشن از اسلام هستند

زاهدی تصریح کرد: آمریکا و مستکبران با حمایت از گروهک‌هایی چون داعش به دنبال نمایش چهره‌ای خشن از اسلام نزد افکار عمومی جهان هستند.

وی به اوضاع مصیبت‌بار مردم بی‌دفاع غزه اشاره کرد و گفت:رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر از متوجه بودن افکار عمومی جهان به مسئله عراق سوءاستفاده کرد و اکنون همه شاهد جنایت‌هایی هستیم که در غزه رخ می‌دهند.

در انسان بودن هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی تردید وجود دارد

استاندار کردستان به قتل عام وحشیانه زنان و کودکان بی‌دفاع در غزه اشاره کرد و گفت: انسان با مشاهده گوشه‌ای از حوادث غزه در انسان بودن هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی دچار تردید می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امنیت پایدار در آن حاکم است ولی با این حال نمی‌توانیم در برابر فجایع غزه ساکت بنشینیم و در این امر بین شیعه و سنی در کشور کمترین اختلافی وجود ندارد.

حمایت معنوی امام(ره) از ملت فلسطین آنها را به مبارزه بیشتر ترغیب کرد

زاهدی با یادآوری جنگ اعراب و اسرائیل خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) در آن مقطع تنها کسی بود که کشته شدگان در راه مقابله با رژیم صهیونیستی را شهید خطاب کرد و این امر و حمایت‌های معنوی امام(ره) از نهضت مردم فلسطین آنها را به مبارزه بیشتر علیه صهیونیست‌های غاصب ترغیب کرد.

وی وظیفه علما و روحانیان را روشنگری نسبت به مسائلی دانست که در دنیا در حال وقوع است و گفت: قوی‌ترین ارتش اسلامی نزدیک به رژیم صهیونیستی ارتش سوریه بود که اسرائیل بدون هزینه یک دلار این ارتش را تضعیف کرد و ریشه این امر اختلافات بین مسلمانان بود.

برخی از حکام کشورهای اسلامی در جنایاتی که در غزه در حال وقوع است شریک هستند

استاندار کردستان تصریح کرد: برخی از حکام کشورهای اسلامی در جنایاتی که در غزه در حال وقوع است شریک هستند و درباره این امر باید روشنگری شود.

وی گفت: مسلمانان مکلف هستند از کسانی که مورد ظلم واقع می شوند دفع کنند اما در مقطع حاضر اختلافات به وجود آمده در جهان اسلام مانع این کار است و سرمایه و سرزمین مسلمانان در حال نابودی است.

زاهدی نیاز فعلی مسلمانان را وحدت عنوان کرد و با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس اظهار کرد: مردم امسال در روز جهانی قدس اشکوه‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل به صحنه می‌آیند و حمایت خود از مردم مسلمان و بی‌دفاع غزه را به جهانیان اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon