منشور شهروندی در اردبیل تهیه و تدوین می شود


منشور شهروندی در اردبیل تهیه و تدوین می شود

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: منشور شهروندی به عنوان یکی از شاخصه های اعتماد و اعتباربخشی خدمات شهرداری و ارتباط این مجموعه با مردم تهیه و تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ‌محمد فیضی صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد:‌ شهرداری ها برای اینکه قابل اعتماد باشند توجه به مسئولیت اجتماعی یعنی برآورده کردن انتظارات و توقعات اقتصادی، قانونی، اخلاقی و شهروندی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با برشمردن ابعاد این توقعات و انتظارات از عملکرد مناسب شهرداری گفت: در این بین مسئولیت اجتماعی هر سازمانی ایجاب می کند که در تهیه منابع سهیم بوده و کیفیت زندگی را در محل و شهر فعالیت این سازمان بهبود ببخشیم.

فیضی با تشریح ابعاد حکمرانی خوب شهری بیان کرد: کارآیی شهرداری برابری در شهرداری، مشارکت، شفافیت و امنیت در شهرداری از مولفه های جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: ‌در شاخصه برابری در شهرداری ضرورت دارد منشور شهروندی با کارگیری مشاوران زن و سیاست قیمت گذاری خاص و ممنوعیت تجارت غیررسمی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ‌جامعه آماری و تحقیقات نشان می دهد که از بین مراجعان به شهرداری و نمونه گیری هایی که انجام شده است در اغلب موارد یاد شده رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری اردبیل مورد تایید و در حد قابل قبول بوده ولی همچنان نیازمند تقویت این حوزه ها هستیم.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با برشمردن مولفه کارآیی حکمرانی خوب و مسئولیت اجتماعی در مجموعه شهرداری اردبیل اظهار کرد: با انتشار عملکرد مالی و غیرمالی به طور مستمر، جلب رضایت ارباب رجوع، انجام بهتر و شایسته کار سازمانی و بیان ماموریت شهرداری، تدوین منشور شهروندی و اعتماد به اجرای درست پروژه ها از سوی پیمانکاران مورد توجه قرار گرفته است.

فیضی خواستار تشکیل ستادی ویژه برای مشارکت عوامل شهرداری در حل منازعات شهروندان در ساخت و سازها و وضع جرایم و عوارض هنگفت برای پیشامدهای مختلف و تخلفات احتمالی شد و افزود: در اغلب شهرها ستاد اجرائیات و امور انتظامی یا مرکز پلیس ساختمان راه اندازی شده که امیدواریم در استان اردبیل نیز در این زمینه حرکت های موثر انجام شود.

وی خواستار تشکیل گروه ها همیار محلات با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری اردبیل شد و گفت:‌ در سایه فعالیت این مجموعه می توانیم هر سال انتخاب شهروند فعال و نمونه را داشته باشیم تا این خود عامل و عنصر پیشگیری مناسب باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon