کاهش ۸۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و کردستان عراق در ماه جاری

کاهش 80 درصدی مبادلات تجاری ایران و کردستان عراق در ماه جاری

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای تجارت و صنعت سلیمانیه عراق گفت حجم مبادلات تجاری و گردشگری بین ایران و کردستان عراق از ابتدای ماه جولای تاکنون ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های محلی، آمارها نشان می دهد حجم مبادلات تجاری و گردشگری بین ایران و کردستان عراق از ابتدای ماه جولای تاکنون 80 درصد کاهش یافته است.
احمد علی کلاری، عضو شورای تجارت و صنعت سلیمانیه در کنفرانسی خبری گفت: «ترانزیت کالا از گذرگاه مرزی پرویزخان بین اقلیم کردستان عراق و ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»
وی افزود: «هر روز تقریبا 180 کامیون کالا وارد منطقه کردستان عراق می شود که مقصد این محموله ها تنها به شهرهای کردستان عراق است نه ایالت های مرکزی و جنوبی. قبلا روزانه 900 کامیون وارد اقلیم کردستان عراق می شد.»
کلاری در ادامه گفت: ایران از 10 جولای تاکنون اجازه ورود تانکرهای نفتی عراقی به این کشور را نمی دهد. تنها تانکرهای نفت ایرانی اجازه ورود به ایران را دارند.
این عضو شورای تجارت و صنعت سلیمانیه اضافه کرد، حتی میزان گردشگران نیز کم شده است. قبلا خودروهای زیادی بین ایران و اقلیم کردستان عراق رفت و آمد می کردند، اما اکنون تنها 2 یا 3 خودرو جرات می کنند از مرز عبور کنند.
به گفته کارشناسان مسائل اقتصادی در کردستان عراق، کاهش حجم مبادلات تجاری بین اقلیم کردستان عراق و ایران دلایل مختلفی دارد که تحرکات خشونت آمیز اخیر تروریست های داعش در شمال عراق یکی از مهمترین دلایل آن به شمار می رود.
انتهای پیام/ 103

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه