پارک‌های جنگلی در اردبیل توسعه یابد


پارک‌های جنگلی در اردبیل توسعه یابد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت:‌ محرومت اردبیل از داشتن پارک جنگلی مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی و زیستگاه های متنوع خدادادی در استان باید تامین شده و برآورده گردد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ‌حسین افسانه صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در احداث پارک ها در کنار هزینه سنگینی که برای خاک برداری، جدول گذاری و خاک ریزی انجام می شود باید به کیفیت اجرای پروژه ها و کاشت درختان، درختچه ها و گل ها و نهال ها دقت شود تا هزینه های بیت المال بیهوده مصروف برخی آزمون و خطاهای تردیدآمیز نشود.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت اصل کیفیت در اجرای پروژه ها با توجه به گستردگی طرح ها و پروژه های عمرانی گفت: شهرداری در اجرای پروژه های مشارکتی نیز باید از سهم خود به بهترین شکل استفاده کند که به نظر می رسد در برخی از پروژه های مشارکتی نظیر سبلان سبز زمان و نحوه بهره برداری از سهم شهرداری دچار یک اختلال شده است.

افسانه تصریح کرد: ‌برای پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری می تواند از مایملک خود از قطعات زمینی که در اختیار دارد به جای پرداخت پول استفاده کند که در گذشته نیز نتایج مطلوبی را داشته است.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل برآورد به روز را در اجری پروژه های مشارکتی برای تعیین سهم شهرداری ضروری دانست و افزود: در این ارتباط شهرداری نباید دچار برخی تعلل وتاخیرهای نابجا شود.

پازل‌کاری‌ها همچنان در اردبیل مشکل دارد

دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه دیگر دوران آزمون و خطا سپری شده و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، گفت:‌ بهتر است در پازل کاری به جای استفاده از خاک رس از بتن ریزی و زیرسازی مناسب استفاده شود تا در فاصله کوتاه شاهد از بین رفتن انسجام این پازل کاری نباشیم که خود آن مشکلاتی را برای هموطنان در رفت و آمد روزانه به وجود آورده است.

ولی نعمتی با تشریح ضرورت اصلاح و ساماندهی برخی آرامستان های اردبیل نظیر بهشت فاطمه بیان کرد: از بابت اجرای کدبندی در مناطق مختلف از تلاش های شهرداری قدردانی می کنیم.

علیرضا سلیمانی، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با انتقاد از تعلل و تاخیرها در اجرای پروژه ها  و بی تفاوت شدن مدیران شهرداری نسبت به برخی سفارش ها و اصلاح رویه های غلط اظهار کرد: ‌برآیند اجرا و انجام دستورات در شهرداری اردبیل بسیار کند و ناکارآمد است که در این زمینه باید اصلاح واقعی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon