فلسطین قطعا روزی را می‌بیند که دیگر اسرائیل وجود ندارد

فلسطین قطعا روزی را می‌بیند که دیگر اسرائیل وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: در بیانیه ستاد دیه کشور آمده است: فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود نخواهد داشت، اما در این زمینه، مهم وظیفه ما مسلمانان است که بایستی به بهترین شکل بدان عمل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ستاد دیه کشور به مناسبت روز جهانی قدس و همزمان با جنایات فجیع اسرائیل علیه مردم غزه بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرده است؛ همگی ما در قبال فجایع نوار غزه و قضیه‏ فلسطین مسئولیت داشته و فارغ از مسائل احساسی طبق احکام شرع و عقل موظفیم در مسیر همبستگی اسلامی و دستگیری از برادران و خواهرانی که همانند ما در این ماه مبارک، روزه‌دار بوده و به همان قبله‌ای که ما نماز می‌گزاریم اقامه نماز می‌کنند، کمک مادی و معنوی کنیم.

هم اکنون که شماره حساب‌های مربوط به کمک به برادران فلسطینی اعلام شده خوب است هر کدام از ما به این انفاق واجب آگاهی لازم داشته و ضمن ارسال هر گونه کمک مالی، با شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس نیز در حمایت بیشتر و در راستای ارتقاء روحیه مقاومت در بین امت اسلامی همت گماریم.

البته در ارتباط با این دعوت عمومی در رسانه‌های داخلی و خارجی شاهد هستیم که چطور امروز در کنار قیام هموطنان همیشه حاضر در صحنه ایران اسلامی، دیگر مسلمانان و آزادی‌خواهان اقصی نقاط جهان نیز با اشتیاق و علاقه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته و به برپایی راه‌پیمایی می‌پردازند.

با عنایت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که می‌فرمایند موضوع فلسطین تنها مسئله داخلی یک منطقه جغرافیایی نبوده و مسأله اساسی ما است، لذا باید همگی در شناخت و حل مسأله اول جهان اسلام، بیش از پیش فعال و کوشا باشیم.

بر اساس اصل «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم» فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود نخواهد داشت، اما در این زمینه، مهم وظیفه ما مسلمانان است که بایستی به بهترین شکل بدان عمل شود.

آیا واقعا می‌شود با قبول این دروغ بزرگ و مجعول که موضوع فلسطین مسأله‌ای صرفا داخلی بوده و بیشتر از آن که ارتباطی با ما داشته باشد، مربوط به مشکلات عرب‌ها و عبری‌ها است، می‌توان به راحتی از موضوع فلسطین غفلت کرد و با پرداختن به این ارجاعات دست‌ساز از انجام وظایف شرعی و  البته انسانی خودمان عدول کنیم؟!

اگر واقعا مسأله غزه به مانند بحث فدک تنها بحث یک قطعه زمین نیست و صحبت بیش از بازخواهی صرفا قسمت کوچکی از این کره خاکی است، پس شایسته است امروز در و دیوار این شهر و غالب تجمعات ما با ادای شعار فلسطین به خود بلرزند و در کثرت گردهمایی‌های به ظاهر حقوق بشری و همایش‌ها و نمایش‌های ناتمام بین المللی که راست یا دروغ در پی حمایت از مردمی مسلمان و بی دفاع برگزار می‌شوند و در نهایت تنها به ایراد بیانیه‌ای ساده در حمایت از مردم فلسطین ختم می‌گردند، واکنش ما متمسکین به اسلام ناب احمدی کمی بیشتر و جدی‌تر از آنها بوده و نباید تنها به پیگیری روزمره اخبار غزه و تماشای کشت و کشتارهای فجیع ددصفتان اسرائیلی در قاب شیشه‌ای تلویزیون‌هایمان خلاصه شود.

پیامبر مکرم اسلام (ص) در ترسیم وظیفه یک مسلمان در قبال این قبیل وقایع برای همیشه اتمام حجت کرده و فرمایش گرانسنگی دارند، ایشان می فرمایند «من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین، فلم یجبه» که اگر مسلمانی در این واجب، که همان دادرسی از فریاد برادران دینی است، کوتاهی کرده و دستگیری از هم کیش خود نکند، دیگر  او در جرگه مسلمانان نبوده و او را به استناد این بخش از حدیث نبوی که اشاره دارد «فلیس بمسلم»، نمی‌توان مسلمان خواند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon