فطریه اردبیلی‌ها با محوریت محلات جمع‌آوری می‌شود


فطریه اردبیلی‌ها با محوریت محلات جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جمع آوری فطریه و کفارات هموطنانمان در استان اردبیل با محوریت محلات و مراکز نیکوکاری جمع آوری شده و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

بهروز زلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز عید سعید فطر ما همه مراکز نیکوکاری و مجموعه های خیریه خود را در محلات فعال کردیم تا با اداره ائمه جماعات و هیئت امنای محلات جمع آوری فطریه و کفاره ها انجام شود که این کار از نخستین ساعات عید سعید فطر انجام می شود.

وی تصریح کرد: براساس این طرح قرار است فطریه جمع آوری شده در هر محله به سرعت احصا شده و در اختیار فقرا و نیازمندان همان محل قرار گیرد تا در این ایام مبارک رفع این نیازمندی ها صورت بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از 722 مسجد در محلات مختلف استان اردبیل در اجرای این طرح مشارکت می کنند و پیش بینی می کنیم به نسبت سال گذشته 20 درصد افزایش رقم جمع آوری شده فطریه و کفارات را در سطح استان شاهد باشیم.

زلالی با اشاره به اجرای مناسب جشن رمضان و طرح های نیکوکارانه کمیته امداد در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: ما در قالب جشن های رمضان و جذب خیران برای طرح های مختلف نظیر محسنین، مفتاح الجنه، حج فقرا و طرح فلاح توانسته ایم به نسبت سال گذشته بیش از 25 درصد افزایش کمک ها و احسانات مردم را شاهد باشیم که بیشترین استقبال مردم در طرح اکرام و اطعام ایتام و نیازمندان بوده که در ماه مبارک رمضان موفق شدیم برای 30 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد غذای گرم، سبد کالا و سفره های فطار مهیا کنیم.

وی افزود:‌ در قالب ثبت نام از حامیان برای حمایت از 3 هزار و 500 یتیم دارای پرونده و 3 هزار خانوار نیازمند در قالب طرح محسنین اعم از تامین نیازمندی دارویی، تامین و تجهیز مسکن و سرویس های بهداشتی اقدامات مثبت و موثر انجام شده و تلاش بر این است تا در طول سال نیز بتوانیم کمک خیران و انسان های نیکوکار را شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در مورد اجرای طرح وام قرض الحسنه خیران برای تامین نیازمندی های مددجویان اظهار کرد: در این زمینه نیز برای نخستین بار موفق شدیم در ماه مبارک رمضان امسال یک حرکت مناسب و مطلوب را به انجام برسانیم که با استقبال هموطنان رو به رو شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon